#1 Skrevet Oktober 21, 2019 Hei. har hatt bilen på pkk, å fikk feil på justering på lys, dårlige bremseslanger og indre drivakslemansjetter. har byttet mansjettene og bremseslangene, og dro tilbake for å få lysjustering og etterkontroll. der får jeg ny mangel på dårlig feste ytre drivakselmansjett, og ifølge de var bremseslangene for dårlig festet(?) samt led pærer i tåkelys.. har de etter de nye reglene lov til å gi nye mangler på en etterkontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2019 Nei lagt til 2 minutter senere Dem kan gjør det om det oppdages farlige forhold (Vanligvis type 3 feil, lekk bremserør e.l.) Men at dem har gitt deg nye feil på grunn av led-pærer er nok av irritasjon for at du kommer inn på etterkontroll med noe dem vet er ulovlig - Tror bare du skal klage på det. (Ikke til kundemottaket, men til daglig leder ved verkstedet) 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2019 Kun om det er relevant til det som ble påpeket sist. Var det de nye bremseslangene som for dårlig festet? Det med yttre mansjett kan jo diskuteres, det er relevant til mangelen du fikk, men ikke på samme sted. Så er litt gråsone den der. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2019 (endret) ifølge verkstedet var bremseslangene feil/dårlig festet, men ifølge en annen med fagbrev som bilmekaniker, var det bare tull da de sitter bra nok. på ene siden var ene festeklipsen dårlig, så der ble det brukt en strips i tillegg, noe som etter boka skal være ok da de skal "være tilstrekkelig festet" eventuelt skulle jo dette også vært en 1er feil, om de bedømmer det som feil montert. feil mansjetten er jo greit at de påpekte, selv om den normalt sett ville blitt en 1er feil.. Led pærene tenkte jeg faktisk ikke over før jeg var der på etterkontroll.. de satt riktig nok i, når hovedkontrollen ble gjennomført også.. på samme verkstedet 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2019 (endret) Hull/feil på mansjett er faktisk toer feil nå, jeg har fått avskiltningsbegjæring på min allroad pga en dårlig mansjett pga den er over kontrollfristen. Har bestillt time for å få det rettet og en etterkontroll, men synes det var i overkant strengt. Når det kommer til bremser er jeg enig i at de må være strenge, men det må være innenfor rimelighetens grenser. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2019 Det har blitt såpass ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...