Modding av Hovedlykter Bora

Anbefalte innlegg

Driver å fabler om å få meg mørke lykter foran på boraen min, omtrent som disse:

DSC00843.JPG

Er det vanskelig å gjøre dette med de opprinnelige lyktene jeg har, altså å ta ut glassene og lakke disse, eller vil dette bli mye arbeid?

Noen som har erfaringer?

Kan få tak i de på bildet, Hella, til 180$ inkusive frakt, men hadde vært kult å prøvd selv.

Chr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville heller ha tatt og lakka alt inne i lykta svart uten om reflektorene og glasset da blir lykta veldig mørk samtidig som den er fortsatt lovelig:)

Ta en titt på polon til Vidar Berge her i klubben han har gjordt denne modden på sin bil og de ble kjempe mørke og kule link: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=13279&page=10&pp=15

se på side 10 der ser du litt hvordan han gjorde det med sine lykter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville heller ha tatt og lakka alt inne i lykta svart uten om reflektorene og glasset da blir lykta veldig mørk samtidig som den er fortsatt lovelig:)
TAkk for tipset! Er det vanskelig å demontere lykta uten å få ødelagt alt for mye? Hvordan er det mulig å få ut selve glasset?

Ta en titt på polon til Vidar Berge her i klubben han har gjordt denne modden på sin bil og de ble kjempe mørke og kule link: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=13279&page=10&pp=15

Så på lyktene og de så sinnsykt bra ut.

Noen som vet hva slags gunnarbeid som ble utført, og hva slags lakk som ble brukt for å få til denne finishen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Christian her. Etter at jeg så Vidar lakkere lyktene, fikk jeg veldig lyst til å gjøre det selv også. Men vet ikke hvordan jeg skal få av glasset. Vil jo helst ikke ødelegge noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette med lyktene som sto på "gamle" golf'en min.

Vet ikke hvordan det er med Bora lykter, men på golfen, så finnes det flere forskjellige typer orginal-lykter. De som sto på bilen var tilnærmet umulig å åpne, men kjøpte ett nytt sett som jeg modifiserte.

På disse var glasset festet med silicon og 4 metall-klips. Her var det bare og vippe av klipsene og varme siliconen og wolla lykta kunne deles. enkelt og greit. På de som sto på bilen orginalt så holdt jeg vel på i sikkert en uke før jeg greide å åpne dem. de var montert sammens på en helt annen måte, med "mot-haker" og MYE værre silicon... måtte smelte plasten av enkelte plasser på baksia for å få til.. og selv om fronten var fin, så så bakenden ut til å være tygd og spytta ut igjen...

Chromen inne i lykta var UTROLIG tynn, og det skulle LITE til for å ødelegge denne. Måtte jo maskere selve reflektoren. vanlig maskeringsteip (grå type) har så kraftig lim at den tok med seg chrom når jeg skulle ta av igjen (testet dette på forhånd) vet det finnes bl.a blå maskeringstape som har mindre lim på... alternativt kan du lime tapen på låret på dongeribuksa noen ganger først, for på denne måten å "ta vekk litt lim"

Brukte ellers bare vanlig matt svart lakk (type clas ohlson) var ikke noe problem med varmebestandighet. Blir ikke såååååå varmt inni lyktene (ihvertfall ikke i mine)

Bare og spørre om du trenger mer info

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er stor sjangs å ødlegge lyktene er det kanskje bedre alternativ å kjøpe org for $180? Jeg har org sorte Hella lykter på min Golf (GTI Jubileums lykter tror jeg), bilde her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er stor sjangs å ødlegge lyktene er det kanskje bedre alternativ å kjøpe org for $180? Jeg har org sorte Hella lykter på min Golf (GTI Jubileums lykter tror jeg), bilde her

Takk for tilbakemeldinger så langt!

Skal sjekke på min senere i dag om det kan være klips på mine lykter. : rolleyes

Sett litt i Hella sine prislister for å se hva lyktene koster her til lands, men det er flere forskjellige. Men de billigste, som har integrerte tåkelys (har det i dag, og vil da fortsette med dette), koster 2100,-. Samtidig er det noen som heter Hoved lykter med fjernstyring, uten at jeg helt vet hva dette betyr, og koster 3200,-. Hvis fjernstyring vil sii at man kan justere lyktene opp og ned innefra bilen, må jeg ha det, da jeg har det i dag. Men det spørs vel om det er det på de lyktene til 180$ på ebay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dette svaret fra han da jeg spurte hvordan han har gjort det på sin!

"punkt 1 er jo å demontere lyktene fra bilen, så brukte jeg en tapetkniv til å skjære løst lykteglasset, lykteglasset var limt fast i selve lykta hos meg, tok litt tid og få det løst, men det gikk til slutt.

lykteglasset var i tillegg også klipsa fast i lykta.

etter du har fått av glasset så er det bare å ta ut de delene som skal lakkes( lakka selv alt utenom reflektoren)

pussa de ned med 300/400 våt papir.

så lakka jeg to strøk med sort matt lakk. brukte ikke noe klarlakk da jeg brukte en lakk som ikke behøver lakkes over med klarlakk.

lys effekten ble endel dårligere etter denne modden, men det ser j**** kult ut da, men kommer nok til å investere i et xenon kit til høsten.

mulig lyset hadde blitt bedre om du hadde brukt en blank sort farge med klarlakk!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke litt rart at det blir dårligere lys så lenge han ikke lakkerer glass eller reflektor? Det rundt er vel ikke borti lysstrålen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om jeg ikke kjøper de lyktene til 180$ i stedet. Men hvordan vil det funke med den reguleringa opp og ned på lyktene jeg hart i bilen? Selgeren mente dette skulle gå, men at jeg måtte flytte over motoren fra de originale lyktene.

Noen som har gjort dette, og vet om det funker? eller om det er en vanskelig jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr nå demontert lyktene og maskert.

Demonteringa gikk fint uten å bruke varme pistol, tok bare litt ekstra tid. Maskeringen var ikke grei.

Brukte svært dårøog tape, for å ikke ødelegge reflektoren, men alikevel satt den for godt. ble litt borte, men ikke noe merkbart. DSC00104.jpg

Skar til en papplate som jeg la over hovelykta når jeg lakka. Ble nesten perfekt.

Pussa først ned litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er å bytte motor på Bora-lyktene, men på golf IV lyktene tar det ca 3 sekund og ta ut motoren og like enkelt og sette inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er lyktene ferdig montert...

Bilder koommer senere i dag/morra...

Jeg er i allefall fornøyd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.