Ny Webasto kommer ikke opp i MFD (timer)

Anbefalte innlegg

Har en Webasto parkeringsvarmer i samboeren sin Passat 2007 mod.

 

Tidligere kom den opp i den rød mfd’en i instrumentpanelet (timer). Denne varmeren tok kvelden (sota helt ned og defekt glødeplugg).

Derfor fikk jeg tak i en ny. Den er en nyere versjon (skulle være den samme, bare nytt delenr sa Møller). Den kommer ikke opp i mfd lenger, hva er problemet? Jeg får kontakt med den via vcds, varmeren starter og går som den skal.

 

La også merke til på adaptations at «auxiliary heater not active as additional heater (i.e. Gasoline engines, channel 6 value=0)». Er dette at den starter mens motoren går? Denne står deaktivert? Men jeg hører pumpa går uansett..

 

Kan det være at jeg har for gammel Can gateway f.eks?

 

Har forresten ikke fjernkontroll......

 

og ja, dette er parkeringsvarmer (standheizer).

 

Gammelt delenr: 1K0 815 007 AP

 

Nytt delenr: 1K0 815 007 BQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så løste dette seg med litt koding med vagcom :)

 

Inne på kodingen til Aux.heater er det valg om «communication». Her kunne jeg ikke ha samme koding som tidligere, da den nye varmeren hadde et ekstra valg i forhold til den gamle.

 

Det var 3 valg + automatisk deteksjon: 

 

Display-Data-Protocol (DDP) [NOT ADJUSTABLE/OLD]

 

Display-Data-Protocol (DDP) [ADJUSTABLE/NEW]

 

Operation and Display Protocol (BAP) [ADJUSTABLE/NEW]

 

Den sto på DDP (NOT ADJUSTABLE/OLD) (med samme koding som den gamle varmeren)....

 

Endret til «Automatic Protocol Detection», det fungerte ikke....

 

Endret til DDP (ADJUSTABLE/NEW) og da fungerte alt kjempebra :-)

 

Såvidt jeg vet så er siste valg (BAP) for nyere CAN gatewayer og nyere VW med hvit skrift eller farge i skjermen i instrumentpanelet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.