Polo som ikke starter,hva er galt?

Anbefalte innlegg

Det er ikke min Polo men en svensk en. Tenkte jeg skulle vært litt hyggelig med en fra nabo landet å høre om noen av dere vet noe om dette: (kopiert fra bilforumet)

 

Svensk polo vägrar starta!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hej!

 

Först och främst hoppas jag att det är OK att jag skriver på svenska. Då bristen på Volkswagenforum är stor i mitt hemland får jag komma till grannen istället

 

Till problemet:

 

Vi har en Polo 1.4 16V 2000 års modell som fungerat felfritt fram tills nu. För några dagar sen när den var ute och körde dog den helt tvärt, vi startade den igen och körde vidare, men noterade att radion förlorat minnet, vilket då tyder på att det varit ett totalt strömavbrott. När vi sedan försökte starta den när vi kommit hem vägrade den starta. När man vrider om nyckeln kan följande observeras:

 

Suset från insprutningsventilerna hörs, men bensinlukten uteblir.

 

Spänningen i batteriet sjunker när nyckeln vrids om, men varken bensinpump eller startmotor startar. Detta trots att batteriet är helt nyladdat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.