2010 A3 Webasto, fjernkontroll oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har en 2010 Audi A3 2.0l tdi Quattro. Denne har dieselvarmer originalt. Kan sette tidspunkt på start av varme osv. 

Men er det mulig å "bygge" denne om til at jeg kan bruke fjernkontroll eller app? 

Erfaringer og tips mottas gjerne :)

20191110_203250.thumb.jpg.e3d0090eeb37c8b4cf752ac126248f1e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Amarok jeg hadde for et par år siden så var det motsatt, jeg hadde fjernkontroll men ikke mulig å sette på timer. Fikk ettermontert tidsur hos lokal webasto verksted her i Drammen for rundt 2500,- mener jeg å huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. 

Jeg får ringe litt rundt 👍 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Palmberg er verkstedet i Drammen jeg kan anbefale, de jeg brukte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Hei! 

Har en 2010 Audi A3 2.0l tdi Quattro. Denne har dieselvarmer originalt. Kan sette tidspunkt på start av varme osv. 

Men er det mulig å "bygge" denne om til at jeg kan bruke fjernkontroll eller app? 

Erfaringer og tips mottas gjerne :)

20191110_203250.thumb.jpg.e3d0090eeb37c8b4cf752ac126248f1e.jpg

Rart at det ikke er fjernkontroll, men uansett i grove trekk så lystrer webasto'n et w-bus(webasto-bus)signal inn på pinne 2 i X1 kontakten på varmeren. På den kabelen kan du huke deg innpå med en kabel(gul) fra Thermo call. Velger du TC4 advanced får du flest valg i app'en. https://www.webasto-comfort.com/fileadmin/webasto__media/webasto-comfort.com/NO_NO/Documents/norway-car-technical-documentation-thermo-call-4.pdf

Bildet viser Thermo call modifikasjon av eksisterende Telestart(fjernkontroll)ved bruk av Y kabel(den med lappen på) som binder de sammen. 

Fjernkontroll hører fortiden til.

DSC_0307.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra svar :)

Enig i at fjernkontroll er litt ut og app er inn. 

Hvis jeg kjøper en slik boks, vil denne da kommunisere med bilens kupevifte osv? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi prøve med bilens VIN?

Så kan jeg sjekke i Elsawin om hvordan koblingskjema ser ut og hvilken varmer du har.

Styrekortet i webasto sender signal til å starte vifte i kupé når varmeren har kommet i gang. Slik du har det i dag vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sjekk gjerne  :)  :)  : ja :  

Chassisnummer er WAUZZZ8P2AA041287 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.