Registerhavari Golf 4 , 1,6 105 hk

Anbefalte innlegg

Hei , har ett spørsmål , eller ute etter gode tips. Øvre reg reim røk på Golfen , har vært ute og forhørt meg litt om hva som er enklest å reparere , bytte hele motor eller overhale , få tak i ett brukt topplokk. Får både tips om det ene og andre , også og selge som delebil eller kjøre på hugger,n . Siste er ikke aktuelt  da bilen akkurat er EU godkjent , er uten rust eller andre defekter...gått vel 150000 km. Motor helt ok før havari , litt tidlig etter min mening , gikk bare 60000 km siden reg.reimbytte men år knakk vel reim , var 9 år siden bytte. Noen gode forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettest vil vel være et motorbytte kanskje, da kan du jo bytte clutch samtidig og andre småting mens det først er ute, og få tatt en skikkelig vask i motorrommet. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mulig det , men er ikke lett å finne en brukbar motor med kode AZD , de fleste jeg har sett på Finn er i dårlig form oljeforbruk osv og det er jo lite interessant å putte inn i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan "bestille" motor via de store høggerne, så skaffer de fra f.eks tyskland, osv.  Jeg har handlet hel bil kappet i 2 på den måten... For å få motor/drvverk osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.