Hvordan få ut dørhåndtak på Golf 4

Anbefalte innlegg

Hvordan sitter dørhåndtaka på en Golf 4? Skulle hatt dom ut men fikk ikke helt til det i dag.. må jeg skru ta alt som er ta dørside får å få ta detta? Så sånn ut men..:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vent litt skal du få bilder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se..

 

Du bruker et skrujern for å av det ytterste dekselet..

Start bak mot stoffet og knekk det mot deg.

Er festet med 3 klips på midten og henger i plasten over skruhullet på endene..

Golf_Sommer_05_0046.JPG

Golf_Sommer_05_0052.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste bilde..

Har ikke av dekselet som er over, men kan gå ut å ordne bilde om du vil...

Golf_Sommer_05_0053.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å ta av dørsiden for å ta av hele håndtaket..

Er vel bare de skruene som sitter igjen der på bilde..

Edit: Jepp, de er bare å skru ut de siste skruene..

 

Men det tar maks 10min å ta av dørtrekket...

Golf_Sommer_05_0045.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å ta av dørsiden for å ta av hele håndtaket..

Er vel bare de skruene som sitter igjen der på bilde..

Edit: Jepp, de er bare å skru ut de siste skruene..

 

Men det tar maks 10min å ta av dørtrekket...

 

hmm..dørhåndtakene på utsiden av døra jeg tenkte på ;) Skal lakere bilen så mangler bare å få ta dom, men trodde ratt jeg bare kunne skru ta en skrue ell to så var det ute, men på nye biler skal jo alt være så innvikla da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..dørhåndtakene på utsiden av døra jeg tenkte på ;) Skal lakere bilen så mangler bare å få ta dom, men trodde ratt jeg bare kunne skru ta en skrue ell to så var det ute, men på nye biler skal jo alt være så innvikla da :P

 

på Golf Mk3 når det gjelder de bakre dørene uten låsemekanisme så er det 1skrue i døra for å løsne håndtaket, skubbes deretter frem og ut..

 

viss du ser for deg "låsen" når du lukker opp døra så skal den skruen være der enplass...

vet ikke hvordan det er med håndtak med låssylindre desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra forklaring men jeg trodde også du mente de utvendige. Hvis det er som Polo så er det Torks skrue over dørlåsen inni dørsida. Bør ikke ta av trekket innenfor,men det er Polo da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra forklaring men jeg trodde også du mente de utvendige. Hvis det er som Polo så er det Torks skrue over dørlåsen inni dørsida. Bør ikke ta av trekket innenfor,men det er Polo da...

 

hmm.. er en propp inni dørsida jeg kan ta av, inni der så vi noen skruer, men ikke så lett å komme til inni det lille hullet der så da må vel ratt hele dørsida ta,er jo ei metall plate under dørsida der att å, så er jo litt jobb å ta av den da..hmm..men må vi så må vi..hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. er en propp inni dørsida jeg kan ta av, inni der så vi noen skruer, men ikke så lett å komme til inni det lille hullet der så da må vel ratt hele dørsida ta,er jo ei metall plate under dørsida der att å, så er jo litt jobb å ta av den da..hmm..men må vi så må vi..hehe..

 

er akkurat denne proppen du skal under for å løsne en torx eller.no slikt, men jeg vet ikke om det løsner hele håndtaket, vet det var en tråd om en dragon green mk4 med lysbrunt skinninteriør der det ble gitt en forklaring på hvordan man løsnet dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Den salaten tar det tid å komme seg ut av ;)

My baad!

 

Jaja, tror oxo det er mulig å skru ut den skruen og bare presse hånddtaket frem.. Er ikke så mye å se på innsiden i den retningen.

 

Skal se om jeg finner en link med bilder, veit jeg har sett det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. er en propp inni dørsida jeg kan ta av, inni der så vi noen skruer, men ikke så lett å komme til inni det lille hullet der så da må vel ratt hele dørsida ta,er jo ei metall plate under dørsida der att å, så er jo litt jobb å ta av den da..hmm..men må vi så må vi..hehe..

Da må du huske på ruta.. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du huske på ruta.. : eek :

 

hmm..jaja, men da får vi se hva vi får til her..hehe..Uten å demontere hele golfen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg tro at proppen skal ut, torks skal ut og dørhåndtak ut i bakkant så forsiktig forover like the Polo...Vw har vel ikke så mange forskjellige løsninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for og ta ut dørhåntaka så må du først fjerne den proppen som sitter på enden av døra så tar du og skrur ut torks skruen samtidig som du prøver og dra ut låssylindern viktig at du ikke skrur skruen helt ut når du har fått ut låssylindern så tar du og løsner en vaier som sitter fast i håntaket og da er det bare og dra det ut i forkant til ca 90 grader også dra det i ut i bakkant

 

(med låsesylinder mener jeg hele den delen som sitter inntil sprekken i håntaket da denne er en egen del utenom håntaket )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for og ta ut dørhåntaka så må du først fjerne den proppen som sitter på enden av døra så tar du og skrur ut torks skruen samtidig som du prøver og dra ut låssylindern viktig at du ikke skrur skruen helt ut når du har fått ut låssylindern så tar du og løsner en vaier som sitter fast i håntaket og da er det bare og dra det ut i forkant til ca 90 grader også dra det i ut i bakkant

 

(med låsesylinder mener jeg hele den delen som sitter inntil sprekken i håntaket da denne er en egen del utenom håntaket )

takk, takk, men hvor stor torks ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke i farten men hvis du har et helt sett finner du en som passer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke i farten men hvis du har et helt sett finner du en som passer

 

prøvd 5, og den var for stor. Ingen rundt om her som har mindre heller da..hehe..Men skal prøve etterpå igjen så får vi se..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.