#1 Skrevet Juli 5, 2005 Lurer på en ting, har ikke så mye peiling på dekk og felg. Tror ikke jeg er alene om det Har en Golf 3 GL Hvor store felger kan jeg ha på denne bilen ? nå har jeg 15" men håper for all del at jeg kan kjøpe større ? må jeg da ha lavprofil å så tilfelle ? MVH Jone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2005 Skal funke med 17"... Da me 7x17 og 215/40-17 dekk Hadde flere kompiser så hadde d i ungdomstiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2005 7x17 og 215/40-17 dekk Kan du forklare nærmere hva dette betyr ? Hva står alle disse tallene for ? Har sett litt på det som ligger klistret på denne tråden, men forstå ikke helt dette med innpress boltsirkel osv osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2005 Skal funke med 17"... Da me 7x17 og 215/40-17 dekk 205/40-17 for at du skal ha riktig rulleomkrets 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2005 205/40-17 for at du skal ha riktig rulleomkrets Mye mulig d er d som er mest riktig, men 215/40-17 fungerer utmerket itillegg til at 215 bredde er en mer vanlig dim... Større utvalg og bedre pris... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2005 Kan du forklare nærmere hva dette betyr ? Hva står alle disse tallene for ? Har sett litt på det som ligger klistret på denne tråden, men forstå ikke helt dette med innpress boltsirkel osv osv. Trenger ikke forstå/kunne dette til fingerspissene... Ta kontakt med et dekkforhandler å skaff deg en felgliste.... Der finner du all info om boltsirkel og innpress etc.... Kan også sjekke denne linken: http://www.interdekk.no Søkefunksjon på venstre side. Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2005 Så det betyr at jeg ser noen fete felger på nettet jeg vil ha , så er det bare til å gå inn på den tråden som ligger klistret her for å finne informasjon om dem passer eller ikke ? dette fant jeg på tråden klistret : Volkswagen Golf III 92-97 4/100 38 57,1 Hvis alt dette stemmer med felgen som jeg fant på nettet, så er det bare til å handle ? Er det noe annet man må passe på når man kjøper felger/dekk på nettet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2005 Kan du forklare nærmere hva dette betyr ? Hva står alle disse tallene for ? Har sett litt på det som ligger klistret på denne tråden, men forstå ikke helt dette med innpress boltsirkel osv osv. 7"x17" betyr 7 tommer bred felg og 17 tommer høy. 215/40-17 betyr 215 millimeter bredt og 40 er prosenten av det første tallet ( 40% av 215 ) som er profilen/"høyden" på selve dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2005 Kan og gå rett på denne linken: http://www.interdekk.no/categories/wheels.php?search=VW,GOLFIII,001,17 Her står også boltsirkel samt innpress.. Dette er bare et snevert utvalg av det som finnes til din bil, men du får iallefall et lite innblikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2005 Jeg blir så forbannet over at jeg ikke kan lære meg dette. Når man ser på interdekk sine sider, og når man søker på min bil som er en golf 3, så finner man felger med 5 hull i midten, mens jeg har bare 4. Det er her boltene skal inn, hvordan vet man at man har riktige hull til boltene ? Og hvis jeg ser en kul felg, så har den normalt 5 hull i seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2005 Så det betyr at jeg ser noen fete felger på nettet jeg vil ha , så er det bare til å gå inn på den tråden som ligger klistret her for å finne informasjon om dem passer eller ikke ? dette fant jeg på tråden klistret : Volkswagen Golf III 92-97 4/100 38 57,1 Hvis alt dette stemmer med felgen som jeg fant på nettet, så er det bare til å handle ? Er det noe annet man må passe på når man kjøper felger/dekk på nettet ? Kjøper du nye felger det bare å handle... Tilhørende senterringer/bolter følger da med felgene.. men kjøper du brukt må du passe på å bruke riktige senterringer/bolter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2005 Jeg blir så forbannet over at jeg ikke kan lære meg dette. Når man ser på interdekk sine sider, og når man søker på min bil som er en golf 3, så finner man felger med 5 hull i midten, mens jeg har bare 4. Det er her boltene skal inn, hvordan vet man at man har riktige hull til boltene ? Og hvis jeg ser en kul felg, så har den normalt 5 hull i seg Sjekk her: Disse er 4x100 http://www.interdekk.no/categories/wheels.php?search=VW,GOLFIII,001,17 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 5, 2005 Sjekk her: Disse er 4x100 http://www.interdekk.no/categories/wheels.php?search=VW,GOLFIII,001,17 4x100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 5, 2005 4x100 Merke: PROLINE WHEELS Beskrivelse: 7X17 PROLINE PU 4X100 ET35 (Antall bolter, avstand cc bolter) Anbefalt dekk str: Ringsett: PL 63,4>57,1 (Diameter nav) Bolter: 12X1,5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 5, 2005 Når man ser på interdekk sine sider, og når man søker på min bil som er en golf 3, så finner man felger med 5 hull i midten, mens jeg har bare 4. Det er her boltene skal inn, hvordan vet man at man har riktige hull til boltene ? Og hvis jeg ser en kul felg, så har den normalt 5 hull i seg Du må huske på det at bildene du ser bare er illustrasjonsbilder, de ville ikke ført opp en felg til å passe til Golf 3 hvis den ikke ble levert med riktig boltsirkel. De fleste felgene blir laget med flere forskjellige boltsirkler til å passe mange forskjellige biler på markedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 6, 2005 Mye mulig d er d som er mest riktig, men 215/40-17 fungerer utmerket itillegg til at 215 bredde er en mer vanlig dim... Større utvalg og bedre pris... 215/40 17 gir deg bare unødige problemer med subbing på Golf 3. Og i hvertfall hvis man "slepper ned" bilen mer enn 40mm. Dersom man vil ha en litt pen Golf 3 med ok hjul uten å bygge om til showbil, så ville jeg valgt 7,5x17 ET35 med 205/40 17 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 6, 2005 215/40 17 gir deg bare unødige problemer med subbing på Golf 3. Og i hvertfall hvis man "slepper ned" bilen mer enn 40mm. åååneida... bare å ta forhåndsregler det;). har måttet justere så vidt det er på skjerma bare:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 6, 2005 åååneida... bare å ta forhåndsregler det;). har måttet justere så vidt det er på skjerma bare:D Valse skjermene fordi man skal sette på ballongdekk, ja det hørtes lurt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 6, 2005 Valse skjermene fordi man skal sette på ballongdekk, ja det hørtes lurt ut hihi.. nye dekk er bestilt. må bare få penger til å henta de;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 6, 2005 Regner med at dere kan hjelpe meg når jeg skal kjøpe nye dekk og felger da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 6, 2005 min subber med 205/40-17 men skjermbuer er urørt....værst bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 6, 2005 Jeg anbefaler 7x17 med 205/40 på kjerra... kjørte med 215 i fjor, og det var ikke noe gøy... Subba bakdekkene i bakskjermen med folk i baksetet over humper... så det var ikke noe greit... men med 205 så ble bilen brukende. Ser like bra ut og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 6, 2005 215/40 17 gir deg bare unødige problemer med subbing på Golf 3. Og i hvertfall hvis man "slepper ned" bilen mer enn 40mm. Neida, fullt mulig å bruke både 18 og 19" uten å valse.. F&F look Ventoen her til lands har 18", og Mats har ikke vært veldig plaget med subbing.. På Vortex ser jeg ofte 18" på Golf med umodifiserte skjermer.. Men, det tryggeste og peneste er nok enten 7,5-16" ET 38 med f,eks 195/45 eller 7-17" med f,eks 205/40.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 6, 2005 Neida, fullt mulig å bruke både 18 og 19" uten å valse.. F&F look Ventoen her til lands har 18", og Mats har ikke vært veldig plaget med subbing.. På Vortex ser jeg ofte 18" på Golf med umodifiserte skjermer.. Men, det tryggeste og peneste er nok enten 7,5-16" ET 38 med f,eks 195/45 eller 7-17" med f,eks 205/40.. men så har de ikke slitebanen på dekka 3 cm på undersiden av skjerma sine heller;) og da kan det ikke kalles senking heller:p 7x17 med 205 er ballong. 195/40 passer nok bedre der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 6, 2005 min subber med 205/40-17 men skjermbuer er urørt....værst bak.hvordan ET har du på felga dine da? husk på att det er veldig viktig.. ikke mange som tenker over det. men å kjøre med f.eks ET40 på en senka golf, så skraper det nok ganske lett på innerskjermene vil jeg tenke meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...