#1 Skrevet Juli 5, 2005 Hei alle sammen. Treffsesongen er nå i full gang, men vi i Classic Car gruppa har alt begynt å tenke på sesongen 2006 alt. Vi har fått en liten ide på hjerneskallen vår. Og den lyder som følger: Arrangere et treff for alle bilmerker produsert i perioden 1960-1980. Hva tror dere om saken, kunne dette ha vært no???????? Tanken vår er å kansje ta dette over ei helg, kansje på ekebergsletta f.eks.( ingenting avgjordt, bare et forslag) Kansje med start på fredag for de som ønsker, etterfulgt med bilorientering på Lørdag. for å avslutte med utstilling og premiering på søndag. Premieringen kan jo gjøres spesiell. F.eks kan Opel bedømme VW, VW bedømme Ford osv. Kom igjen folkens, hva mener dere?????? Ideer kan dere også komme med, kan jo vær noe vi ikke har tenkt på. Vi venter på din mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2005 Det der må jeg si var en knakendes god ide. Er jo i mine øyne mye stilige classics fra andre bilmerker også. Og interessen er jo mye felles innenfor det området der. Stå på!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2005 Ingen meninger om saken???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2005 En kjempeide! Jeg har kanskje mulighet til å stille neste år eller noe.. Kjøring til treff langt unna i sommersesongen må uansett planlegges nøye i forkant. Prøveskilt og diverse. Men gud så kult det hadde vært å hatt et slikt treff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2005 Sjefsidè!! Vi på Værste stiller ihvertfall. Men kunne kanskje inkludert t.o.m '83 mod?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2005 Postet svar på Oslo VW Club sitt forum, og siterer det her også: "Interessant initiativ. Et par tanker som umiddelbart melder seg: 1) bilmerker produsert 1960-1980. De fleste bilmerker i Norge i dag fantes vel i 1980. Hva om man dukker opp på et slikt treff med en ny (2006 mod) Golf. Golf ble produsert før 1980. Flisespikkeri, men dog. 2) Hvorfor akkurat 1980. Til neste år er veterangrensen 1976. Ergo bare 5 år som ikke er dekket av dette. 3) Det begynner å bli inflasjon i treff. Det kreves snart doktorgrad i kombinatorikk for å snirkle inn de "rette" treffene på kalenderen. Selv deltok jeg på to treff forrige helg - var ikke enkelt å bestemme seg for hvilket treff man skulle delta på, men "heldigvis" valgte det ene treffet å gjøre en cruising til det andre treffet og dilemmaet ble på sett og vis løst. 4) Kanskje en "samkjøring" med allerede eksisterende treff kunne være en tanke. Det arrangeres en del aldersbestemte, merkeuavhengige treff i løpet av sesongen man kunne "henge seg på" - i stedet for å begynne fra scratch. Er ikke meningen å virke negativ. Synes det er på sin plass å filosofere litt rundt motivasjonen for å starte en slik omfattende prosess. //Børge" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2005 Personlig synes jeg ideen er god. Spesielt at det legges opp til at det skal skje mer enn bare lukeparkering på en eller annen diger plass. Det eneste jeg (foreløpig) har å sette fingeren på er aldersbegrensingen: Jeg er av den oppfatning at det vi definerer som classic-cars i vår klubb er det som i de fleste land går under betegnelsen Youngtimers (biler som er 20 år eller eldre). Om vi tenker oss at en bil må tilfredsstille krav til å betegnes som "bevaringsverdig motorvogn" i Norge (altså 30 år eller eldre) frykter jeg at representasjonen fra vår klubb blir heller skrinn. Det er ikke altfor mange biler i klubben som er så gamle. Derimot er det en del som vil gå innunder begrepet Youngtimer. Så disse mener jeg bør kunne omfattes av et slikt treff. I det hele tatt er betegnelsen Classic-Car ganske misvisende. Ønsker vi et treff med hovedvekt på Youngtimere så er det vel noe uriktig å bruke Classic-betegnelsen. Når jeg hører det ordet tenker jeg på Ekeberg-treff og 1929 Graham-Paige som alltid vinner Peoples choice...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2005 Personlig synes jeg ideen er god. Spesielt at det legges opp til at det skal skje mer enn bare lukeparkering på en eller annen diger plass. Det eneste jeg (foreløpig) har å sette fingeren på er aldersbegrensingen: Jeg er av den oppfatning at det vi definerer som classic-cars i vår klubb er det som i de fleste land går under betegnelsen Youngtimers (biler som er 20 år eller eldre). Ad punkt 1 - enig - lukeparkering på diger plass har lite for seg. Med unntak av mandagstreff på nærmeste McD etc. Ad punkt 2 - 20 år eller eldre - neste år favner dette alle bilene mine - (samler på gammelt skrot?) - har sans for modne objekter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 9, 2005 Postet svar på Oslo VW Club sitt forum, og siterer det her også: "Interessant initiativ. Et par tanker som umiddelbart melder seg: 1) bilmerker produsert 1960-1980. De fleste bilmerker i Norge i dag fantes vel i 1980. Hva om man dukker opp på et slikt treff med en ny (2006 mod) Golf. Golf ble produsert før 1980. Flisespikkeri, men dog. 2) Hvorfor akkurat 1980. Til neste år er veterangrensen 1976. Ergo bare 5 år som ikke er dekket av dette. 3) Det begynner å bli inflasjon i treff. Det kreves snart doktorgrad i kombinatorikk for å snirkle inn de "rette" treffene på kalenderen. Selv deltok jeg på to treff forrige helg - var ikke enkelt å bestemme seg for hvilket treff man skulle delta på, men "heldigvis" valgte det ene treffet å gjøre en cruising til det andre treffet og dilemmaet ble på sett og vis løst. 4) Kanskje en "samkjøring" med allerede eksisterende treff kunne være en tanke. Det arrangeres en del aldersbestemte, merkeuavhengige treff i løpet av sesongen man kunne "henge seg på" - i stedet for å begynne fra scratch. Er ikke meningen å virke negativ. Synes det er på sin plass å filosofere litt rundt motivasjonen for å starte en slik omfattende prosess. //Børge" Her er det mye interesant lesning. Noen svar på det du skriver. 1) Tanken vår var bare gamle biler, ikke en 2006 modell. Den ble produsert i 2006, og ikke 1976. Å 1980 grensa bør vel kansje strekkes til 1985??? Vi har jo forsåvidt ikke så mange vannavkjølte VW fra 70 tallet. (jeg stiller med 2 ) 2) Hvorfor 1980, var vel bare et rundt fint tall vi kom på i farten. hehe 3)Derfor er det viktig at vi gjør noe mer ut av det enn å parkere bilen, for evnt å motta en remie. Å dra hjem igjen. Jeg personlig syns det er for mye treff det ikke skjer no på. 4) Det er et veldig godt forslag. For vi må ha hjelp for å kunne gjennomføre no sånt. Hvem er det som har noen merkeuavhengige treff da?? Takk for mange gode argumenter. Er derfor denne tråden ble startet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 9, 2005 Personlig synes jeg ideen er god. Spesielt at det legges opp til at det skal skje mer enn bare lukeparkering på en eller annen diger plass. Det eneste jeg (foreløpig) har å sette fingeren på er aldersbegrensingen: Jeg er av den oppfatning at det vi definerer som classic-cars i vår klubb er det som i de fleste land går under betegnelsen Youngtimers (biler som er 20 år eller eldre). Om vi tenker oss at en bil må tilfredsstille krav til å betegnes som "bevaringsverdig motorvogn" i Norge (altså 30 år eller eldre) frykter jeg at representasjonen fra vår klubb blir heller skrinn. Det er ikke altfor mange biler i klubben som er så gamle. Derimot er det en del som vil gå innunder begrepet Youngtimer. Så disse mener jeg bør kunne omfattes av et slikt treff. I det hele tatt er betegnelsen Classic-Car ganske misvisende. Ønsker vi et treff med hovedvekt på Youngtimere så er det vel noe uriktig å bruke Classic-betegnelsen. Når jeg hører det ordet tenker jeg på Ekeberg-treff og 1929 Graham-Paige som alltid vinner Peoples choice...... Mulig vi kansje bør heve aldersbegrensningen til 1985?? Er rktig som du sier, er ikke så mange vannavkjølte vw fra den tiden. Navnet på treffet kan jo også diskuteres. Vi tar gjerne i mot forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 9, 2005 Mener også at "Youngtimer-treff" passer bedre. Ser ikke helt linjene mellom 70'tals vw og audi og ei røys med mustanger osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2005 Ok, for å vise Kjell Arne at jeg ikke lar han i stikken i "classic" gruppa, så legger jeg ut endel tilbakemeldinger jeg har fått fra andre klubber: Renault-klubben: "Hei. Ideen din er god. Renault-klubben pleier å ha sitt årlige møte i midten av juni. Skandinavisk R-møte foregår i juli. Det går på omgang i de 4 landene. For vår del vil det si at vi kunne være interessert å se nærmere på muligheter i juni. Vi pleier å være ca 20-30 biler , fleste rundt 1960-1980. Jeg mener vi ikke kan ekskludere en bil om den skulle være fra 1958. Hører gjerne fra dere for nærmere info." MVH Svend CRN Mercedes-klubben: Hei! Slike treff arrangres det flere av rundt om i landet. Bergen og Trondheim f.eks. Muligens kan det også arrangeres noe slikt i Oslo, men jeg tror du skal ta med deg biler eldre enn 1960. Mvh Sven Olav Szallies Mercedes-Benz Klubben Norge. Triumph-klubben: Dette var et utmerket initiativ som vi garantert støtter 100 prosent! Vi ser fram til å høre nærmere tilbake! Mvh Norsk Triumph Klubb Per R Olsen Gammelsaabens venner: Høres veldig positivt ut! Skal se litt på agendaen for neste år, og melde tilbake når det passer best for vår del. /Mvh Gammalsaabens Venner Morten Strandmoe Formann Cortina-klubben: Hallo Håkon Et Youngtimers-treff med biler fra 1960-1980 synes jeg høres ut som en glimrende ide. Da blir det variasjon i den utstilte bilparken og mulighet til å utvide horisonten litt, istedet for å se stort sett like biler av samme merke. Så et slikt tiltak vil gjerne vi i Cortina Klubb Norge være med og støtte opp om. Fint om du kan holde oss orientert om den viderere utvikling rundt et slikt treff. Mvh Magnus Lie Formann, Cortina Klubb Norge Oslo VW-klubb: Veldig bra tiltak, Håkon! Vi bidrar gjerne på et slikt arrangement, men setter pris på om noen andre sitter i "førerstolen". La oss ta en prat om dette i løpet av sommeren. Vi treffes vel snart? Hvordan går det i ny jobb? Er du klar for å bidra litt i forbindelse med Volksfest? mvh Ivar Braathen Ferrari-klubben: Hei! Ingen dum ide, men jeg føler det finnes en mengde bilutstillinger/show i Norge. Kanskje vi "metter" markedet med flere? Foreslår å heller gå i kompaniskap med allerede etablerte utstillinger f.eks. sammen med NSK og andre bilklubber. Bare et forslag! Ferrari Club Norway. Venter svar fra mange flere klubber, men regner med å svar når ferien er over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2005 Hei og hopp! Jeg synes også "youngtimers" høres ut som et godt navn på et slikt treff. Det er jo ikke slik at vi kjører rundt i busserull og sixpence heller.. Nå har det jo seg slik at jeg ikke har noen bil fra før 1980, men heves "grensen" en smule så stiller i hvertfall jeg opp! Til slutt vil jeg bare si at det virker som en utrolig god idee å inkludere flere merker så det blir en god blandings! Hvem vet, kanskje vi i vw audi miljøet kan plukke opp noen tips og ideer fra andre bilfrelste? Mvh Endre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2005 Synes dette treffet er en glimrende IDE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...