Anbefalte innlegg

Hei


Har en Golf 7 1,2 Tsi som må ha nytt sikkerhetsbelte på venstre side fram. Siden Møller skal ha over 6000 kr for denne så bestilte jeg den brukt fra en selger på ebay. I annonsen hadde den riktig delenr 5G4857705M, men når jeg pakker den opp så står det 5G4857705N på beltet.
Etter hva jeg finner ut når jeg googler delenr så er denne til riktig bil, men til en engelsk bil med rattet på høyre side.
Noen som vet hva som evt kan være forskjellen på disse to delene? Kan jeg bruke den jeg har fått, eller bør jeg returnere den? 

 

/Per

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de er helt like ser jeg ikke problemet. Siste bokstav i artikkelnr er ofte bare hvilken produksjonsbatch de har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ser helt like ut, og selger sier de er "100% fit". 

Bare litt usikker på hvorfor beltet skal ha annet delenr fordi det sitter på en bil som har rattet på høyre side. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å høre på lokale VW sjappa sitt delelager hva forskjellen er, om de er såpass behjelpelige. Ellers kan jeg sjekke hos min forhandler, de er veldig behjelpelige på sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsåvidt hørt med dem. De visste ikke om det var forskjeller på dem, men mente at det kan være det siden det er litt forskjellige nummer om det er høyre eller venstrestyrt bil. Har du mulighet til å høre litt rundt så setter jeg stor pris på det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en tur på Google nå og diff delefilmer, så er forskjellen jeg finner kun at det er for LHD og RHD.
Alt av bilder, delfilmer og tegninger er likt. Kan ikke skjønne annet enn at de skal kunne gjære samme jobben uansett hvilken side den sitter på. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som jeg har funnet ut. Takk for bistand. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikkerhus til pyroladning som mest sannsynlig er speilvendt, kan sjekke dette på jobb i morgen om jeg husker på :P 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Setter pris på hjelpen. 😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge tekniker skal de være like med mindre det er noen forskjeller i fargekoder (?). 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

I følge tekniker skal de være like med mindre det er noen forskjeller i fargekoder (?). 

 

Begge har fargekode RAA. Da er det mest sannsynlig bare tut og kjør.

Tusen takk for hjelpen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.