#1 Skrevet Februar 10, 2020 Kjøpte meg nettopp en allroad med manuell gir. Luftdempingen er også fjernet og erstattet med coil overs og motoren er nylig skiftet. Da jeg fikk den var vifta til varmeapparatet defekt ellers ingen feil. Jeg har skiftet denne og da virket den jeg satt inn helt fint og bilen ble varm osv. Etter å ha kjørt litt, så oppdaget jeg at blinklysa ikke virket, ikke viskerne og vifta var like stille som før. Jeg tok diagnose uten å få en eneste feil med VCDS, noe som i seg selv er sjelden. S-sentrum foreslo å skifte endestykke på tenningslåsen. Nytt ble innkjøpt på Møller og montert i helga som var. Diagnose ble kjørt på nytt uten å finne noen feil. Har skrudd ut hanskerommet og sett på vifta. Ikke noe tegn til at det skal være noe feil. Har time hos S-sentrum på torsdag, men lurte på om det er noen tips blandt dere andre i VACN. PS. Har sjekket alle sikringene og ikke funnet noen defekte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2020 Hvis sikringene er hele så må du vell nesten få målt om det kommer noe strøm ditt? Om det er noe kabelbrudd evt. Husk det er rimelig mange sikringsbokser på disse bilene Litt usikker på hvem modul som styrer blinklys/viskerne. Kan være modulen er død og derfor ikke gir noen feilkode? Sjekket releene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 3 minutter siden, Victor Bruun skrev: Hvis sikringene er hele så må du vell nesten få målt om det kommer noe strøm ditt? Om det er noe kabelbrudd evt. Husk det er rimelig mange sikringsbokser på disse bilene Litt usikker på hvem modul som styrer blinklys/viskerne. Kan være modulen er død og derfor ikke gir noen feilkode? Sjekket releene? Jeg har ikke sjekket releene enda. Rart at alt sammen skulle ryke samtidig. Alt kutta ut da jeg hadde skifta vifta som sitter innenfor hanskerommet. Alt virket så fint og bilen ble varm og duggfri , så poff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 4 minutter siden, Trond-Vegard Eriksrud skrev: Jeg har ikke sjekket releene enda. Rart at alt sammen skulle ryke samtidig. Alt kutta ut da jeg hadde skifta vifta som sitter innenfor hanskerommet. Alt virket så fint og bilen ble varm og duggfri , så poff Får håpe det ikke er noe svære greier, få sjekka releene så får du gi oss en update 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2020 Ja jeg skal sjekke litt mer og så får jeg levere den til S-sentrum til avtalt tid hvis jeg ikke finner ut feilen før. Har flere delebiler å ta deler fra så det burde ikke koste meg alle verden forhåpentligvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 2 timer siden, Victor Bruun skrev: Får håpe det ikke er noe svære greier, få sjekka releene så får du gi oss en update Da har nettopp fjernet 10 liter vann ca fra det rommet mellom motorrommet og frontruta hvor batteriet og litt annet sitter. Sikkert ikke optimalt det at det var vann der. Sjekke under gulvet der komfort modulen sitter og der var det heldigvis tørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 1 time siden, Trond-Vegard Eriksrud skrev: Da har nettopp fjernet 10 liter vann ca fra det rommet mellom motorrommet og frontruta hvor batteriet og litt annet sitter. Sikkert ikke optimalt det at det var vann der. Sjekke under gulvet der komfort modulen sitter og der var det heldigvis tørt. Såpass ja! Måtte nedom med støvsugeren hos meg. Alt for mye blader, var heldigvis tørt. Er jo sikringer der og et strømuttak der, kanskje sjekke om det er helt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 8 timer siden, Victor Bruun skrev: Såpass ja! Måtte nedom med støvsugeren hos meg. Alt for mye blader, var heldigvis tørt. Er jo sikringer der og et strømuttak der, kanskje sjekke om det er helt? Jeg skal sjekke og så tenkte jeg å la bilen gå seg varm så kanskje det som er igjen nedi der av fuktighet fordamper. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2020 Da er bilen levert hos S-sentrum for videre undersøkelser. Kommer tilbake med mer info når har funnet ut av dette. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2020 Litt spent på hva de finner ut av, krysser fingrene for at det er en liten ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 13, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 12 timer siden, Victor Bruun skrev: Litt spent på hva de finner ut av, krysser fingrene for at det er en liten ting. Det har nok skjedd noe siden jeg tømte ut nesten 10 liter vann fra rommet der batteriet sitter. Har opptil flere delebiler å ta deler fra. Tror ikke de andre bilene jeg har er fylt med vann i dette området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 13, 2020 Da har S-sentrum fikset feilen. Det var ett rele som var gått. Slapp billig unna mot hva det kunne ha vært føler jeg. 2 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 13, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 5 timer siden, Trond-Vegard Eriksrud skrev: Da har S-sentrum fikset feilen. Det var ett rele som var gått. Slapp billig unna mot hva det kunne ha vært føler jeg. Herlig! Godt det ikke var mer! Hvor er releet plassert? Sånn til en annen gang 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 14, 2020 Releet sitter under dashbordet på førersiden. De sa ikke hvilket det hadde skiftet, men det kan jeg finne ut av. Kjørte bilen i dag, og alt virket det var godt. 4 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 17, 2020 4H0 951 253 er delenr på rele som ble skiftet 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...