A6 c6 tankmåler død -løst!

Anbefalte innlegg

Hei- jeg kjøpte igår en A6 c6 allroad - på vei hjem så døde plutselig tankmåleren og jeg fikk beskjed om at tanken var tom🤷🏼‍♂️ Hadde akkurat fylt så det stemte ikke med mindre den lakk diesel...

 

kom hjem og googlet - dette viste seg å være et vanlig problem på c6...

 

etter en liten YouTube video så gjøyv jeg løs på jobben og fikset feilen 🤘🏆 så nå virker den igjen. 

Tenkte det var greit å dele denne infoen så andre kan ha nytte av den.

 

jeg vippa opp sitte delen på baksetet og tok dette ut.

på høyre side er det ett lokk med 3 skruer -ta av dette.

under dette lokket er en kontakt som må taes av og to diesel slanger som må kobles av. 

Så skal en kjempe stor plast ring skrues av - der må man egentlig ha et spesial verktøy , men jeg brukte en skrutrekker og en hammer og banka litt rundt og rundt til jeg fikk jobba den sakte men sikkert rundt , nok til at jeg kunne skru den av med hånda til slutt.

da var det bare å løfte pumpa opp - noen slanger må frigjøres men dette skjønner du selv..

vær forsiktig så man ikke bøyer stanga til flotøren.

så vippa jeg løs flotøren fra pumpa.

 

denne tok jeg med inn og delte plast boksen den er pakket inn i - i to og da fant jeg en «el-plate» som tydelig var grumset inn med sort grums. 

Mer en bitte liten magnet som skal pendle med armen att og fram ettersom hvor mye diesel man har . Denne hadde tydeligvis for dårlig kontakt pga møkk.

skrapet litt med trekkeren og vasket den rein og monterte alt tilbake og vips så var måleren i orden igjen💪🤘🏆🏆🏆😀👊.

helt gratis og ca 30 minutters jobb . 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en diy fiks 😁 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja tenkte det var greit å lage en kjapp diy på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.