Anbefalte innlegg

La i dag merke til at turbotrykksmåleren min ligger på -0.5 bar når bilen står på tomgang og når jeg nesten ikke toucher gassen på veien men i det jeg drar på max så stopper måleren på 1.3bar.Og når jeg skrur av bilen går måleren "opp" til 0bar blank. Er det måleren min som er helt på bærtur eller skal det være sånn,regner jo med at trykket skal være på 0bar blank nå bilen går?? Måleren er av typen BSR,har kjøpt en AutoGauge nå og skal teste den i morgen for å se om den også ligger på -0,5bar på tomgang. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La i dag merke til at turbotrykksmåleren min ligger på -0.5 bar når bilen står på tomgang og når jeg nesten ikke toucher gassen på veien men i det jeg drar på max så stopper måleren på 1.3bar.Og når jeg skrur av bilen går måleren "opp" til 0bar blank. Er det måleren min som er helt på bærtur eller skal det være sånn,regner jo med at trykket skal være på 0bar blank nå bilen går?? Måleren er av typen BSR,har kjøpt en AutoGauge nå og skal teste den i morgen for å se om den også ligger på -0,5bar på tomgang. : klø :

Dette er heilt normalt! Men 1,3 bar max, kva slags chip har du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er heilt normalt! Men 1,3 bar max, kva slags chip har du da?

Har BSR Steg 1 Programvare. ;) Synes du det var høyt? 1.3bar er MAX når jeg drar på MAX. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har BSR Steg 1 Programvare. ;) Synes du det var høyt? 1.3bar er MAX når jeg drar på MAX. : smil :

Ja det var høgt! Eg har steg 3 hohenster, og eg ladar 1,0bar, men BSR har ord på seg for å lade mykje og da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var høgt! Eg har steg 3 hohenster, og eg ladar 1,0bar, men BSR har ord på seg for å lade mykje og da.

Ok,er dette en ulempe? Skadelig? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye negativt trykk har du roar?

Min ligger på -2.0.. muli pga lekasje det nå men likevel ligger den rundt 1 / 1.5 før..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ligger på -2.0.. muli pga lekasje det nå men likevel ligger den rundt 1 / 1.5 før..

Akkurat no så har eg ikkje montert noke turbotrykksmålar...

Så eg veit ikkje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

negativt trykk-> Blir gjerne kalt vakum eller undertrykk. ;)

måles somregel i mm kvikksølv (mmhg)

vanlig på tomgang er 40-60mmhg.

På høyere turtall og motorbrems kan man komme opp i (ned i?) 65-70.

Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hhhmmm, og -1,0bar = 0,0 bara = absolutt vakuum, lavere enn dette er det ikke mulig å komme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jettaen min ligger på 0 ved tomgang. Viser aldri vakum. Autogauge måler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jettaen min ligger på 0 ved tomgang. Viser aldri vakum. Autogauge måler.

På en diesel så har en vel ikke gasspjeld og da får en ikke vakuum i innsuget heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en diesel så har en vel ikke gasspjeld og da får en ikke vakuum i innsuget heller.

Helt korrekt. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,da vet jeg at det ikke er noe å gjøre med så da er det greit,takk! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.