Ettermontering av orginalt Xenon lys.

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor man kan få tak i orginale xenon lamper til 2000 vw Passat. Noen som vet hva det kan koste? Er det noe prisforskjell på enkel/bi-xenon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På pre facelift modellen av passat så får en ikke bi-xenon originalt. Bi-xenon kom ikke før på faceliften i 2001.

Jeg ettermonterte originale xenonlys på min forrige bil, 97 passat (dvs samme som din). Fikk tak i orignale xenon lyktehus + at jeg kjøpte et ekstralyssett (for ekstra fjernlys) som jeg brukte for å få D2S pærer og ballaster i hovedlysa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med VW forhandleren i stavanger i dag (P.Fjetland a/s) og de skulle ha 25.000,- for et kit. Synes det var jævli dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips om hvor man kan få tak i dette, noe billigere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var lykter bestilt!

4b_1_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du fått tak i da ? :confused:

Jeg har tenkt på det samme selv..............

Pris osv ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at for å bygge om til xenon lys, må man ha følere på både frem- og bakaksel for automatisk høydejustering av lyset? Er ikke noe særlig å møte en feiljustert xenon lampe på en mørk landevei ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte dem på ebay. De kom på 170 euro + frakt (40euro) og moms. Altså ca 2000,-.

Og jo, for å få det godkjent må man ha sensorer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte dem på ebay. De kom på 170 euro + frakt (40euro) og moms. Altså ca 2000,-.

Og jo, for å få det godkjent må man ha sensorer..

 

 

Har du fått montert disse nå.. tenkte jeg skulle gå på denne operasjonen etterhvert jeg og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Tenkte å ta det utover våren. Må legge opp litt kroner til pærer, ballast osv. Planen er å få det godkjent (med høydejustering osv) og da koster det en del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lampene i posten i går jeg og jeg mangler alt jeg også foreløpig.

Noen som vet eksakt hva man trenger av deler for og få dette til? dette er en 98 mod. passat.Vil jo helst ha det så likt orginal som mulig. men ikke for en hver pris da. og så skal det ikke bli så mye tull med godkjenning.. bortsett i fra lyktespyling... der får jeg finne på noe..

 

Og gjerne hva delene heter på tysk... som ballast og slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og titter litt etter ballaster på ebay men finner ingen til Passat 3B.

Går det ann og btuke en ballast i fra an annen bil? eller er det forskjell på tilkoblinger og slikt.og det er bare en ballast man trenger i disse lampene her? bortsett i fra pæra da.

Slik ser ihvertfall lampa ut:

show_image_stream.php?bid=35468929&dx=58

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pluggen på bildet ser ihvertfall ut som en standard Hella-ballast.. Så vidt jeg vet går disse om hverandre.. Hella-delenr er: 5DV 007 760-015 (Sjekket opp mot AKTE og Hella onlinekatalog. VW delenr er: 3b0 941 641 (Med forbehold om at min AKTE versjon ikke er helt oppdatert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hella har et universalt automatisk høydejusteringsett.

8XX 008 614-011

Ligger på ca1500-2000,-

Har ettermontert dette på en Passat selv. Fungerte greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang Ballast.

Synes den pluggen ligner på den som var på settene som Dybvik solgte her på forumet.

http://www.dybvik-trading.no/

Hør med han.

Hella sin ballast kostet 1800,- pr stk i 2001.

Rikart sitt sett kostet litt over 2000 totalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått montert lampene på bilen.

Men har ett lite problem med at sikringen går til nærlysene(xenon) går når jeg starter bilen. Det er ikke noe problem så lenge jeg vrir over på park før jeg starter for så og vri over til nærlys etterpå. Dette kommer vel av at det blir litt lite spenning til ballastene akkurat når den starter.

Hva blir gjort her? er det noe og sette på av forsinker av noe slag slik at dem ikke tenner før motoren går? eller må man legge opp strøm i fra batteri igjennom ett relè?

 

Noen som vet noe om dette problemet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om problemet før. Ballastene har for høy startstrøm. Sett inn en litt større sikring på hovedlysa slik at sikringene ikke går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om problemet før. Ballastene har for høy startstrøm. Sett inn en litt større sikring på hovedlysa slik at sikringene ikke går.

 

Tenkte litt på det jeg og. sitter 10A der nå. og det er vel ikke så farlig og sette in 15A?

Får teste dette i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det vil fungere med 15A ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta fra 10 til 15 amp på min. Problemet løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så ut til og fungere med 15A istedet for 10A sikring ja.

men det dukket opp ett lite problem til. Det var at bare den ene lampa tente på automatisk kjørelys. mens den andre tente når man vrei over lysbryteren. når jeg vrei tilbake til aut. kjørelys så lyste begge.. hmm..

Prøve og stoppe bilen og starte den med en gang. Da lyste begge. men hvis tenninga var av i kort stund så funket bare den ene når jeg startet bilen. og da var det bare og vri over lysbryter ogbegge virket igjen..

 

noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hella har et universalt automatisk høydejusteringsett.

8XX 008 614-011

Ligger på ca1500-2000,-

Har ettermontert dette på en Passat selv. Fungerte greit.

 

Funker dette uansett hvilke lykter man har? hvordan monteres disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.