#1 Skrevet Mars 15, 2020 Hei Jeg har nettopp kjøpt en A4 med motorkode AKE. Jeg trenger ny motor til denne bilen, og lurer derfor på om disse motorkodene går om hverandre. Jeg har en AKN tilgjengelig. Noen med erfaring som kunne gitt meg et kort og enkelt svar på dette? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2020 Her er en fin samletråd med veldig mye lestestoff om motoren, tilgang kun for medlemmer tror jeg: AKE 180 hk og AKN 150 hk er mekanisk like nok i blokk og topp til å gå om hverandre, dersom noen av de ytre delene skiftes. Husker ikke helt om det er en minimal forskjell på forbrenningskammeret eller ikke, men dette har ingen praktisk betydning. Det som ikke er likt og som må flyttes over fra bilen er: Dieseldyser, dieselpumpe, turbo. I tillegg kan det være noen ulikheter på enkelte av sensorene som må flyttes over, jeg kommer kun i farta på at en av vannsensorene oppe i V'en eksisterer i to ulike utgaver på en del av disse V6 tdiene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2020 Ok. Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...