Anbefalte innlegg

Ja, det høres jo kanskje ut som en datingtråd, og det er det jo kanskje også ettersom jeg gjerne skulle blitt litt bedre kjent med dyser og hva man må gå etter. Vedder for at enkelte her inne har såpass kjennskap til potensielle dyser at de har tips.

 

Fra annen god femmer-tråd her inne, mener jeg å huske at Ole Opsahl hadde en fin tommelfingerregel om at en dyses kapasitet kunne dimensjoneres slik:
dysekapasitet : 5 x ant. sylindre, ergo kan 400cc dyser være kapable for 400hk på en femmer, og 320hk på en fire-sylindret motor.

 

Så langt ganske greit. Men hvordan spiller det inn med sprøytemønster og antall ventiler? Jeg er i hovedsak ute etter å få noe som passer optimalt i en 10V topp, og da mistenker jeg splittet/parallelt innsprøytningsbilde som for RR/3B/AAN er mindre optimalt. Noen med anbefalinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.