VW GOLF 3 speedolysproblem!

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et lite problem som oppsto i dag, fant det ut først nå når jeg skulle nedover å kjøpe motorbørsen.

 

Lyset i instrumentplanelet og der man stiller varmen osv fungerer ikke lenger.

Lys i tak, lyset på hovedbryteren for nærlys og fjernlys fungerer. Kjørecomputeren er ikke nullstilt så det kan ikke være sikringa.. for den går jo på alt kupelys.. Noen som har vært borti det før? Må få fikset dette innen kl 6 i morgen kveld. kommer en som skal se på bilen da, vil helst at alt skal fungere før salg :)

 

Håper på hjelp snarest :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har et lite problem som oppsto i dag, fant det ut først nå når jeg skulle nedover å kjøpe motorbørsen.

 

Lyset i instrumentplanelet og der man stiller varmen osv fungerer ikke lenger.

Lys i tak, lyset på hovedbryteren for nærlys og fjernlys fungerer. Kjørecomputeren er ikke nullstilt så det kan ikke være sikringa.. for den går jo på alt kupelys.. Noen som har vært borti det før? Må få fikset dette innen kl 6 i morgen kveld. kommer en som skal se på bilen da, vil helst at alt skal fungere før salg :)

 

Håper på hjelp snarest :)

 

er nok ett relee som har tatt kvelden, eller en sikring.. har du sjekket sikringene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være motstanden til justering av lysstyrken i lysbryteren som er gått. Forresten, sjekk at du (eller noen andre) ikke bare har skrudd denne ned til helt mørkt. Har vært borti folk som ikke visste dette tidligere, på Golf 3!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn Ove Pedersen': er nok ikke sikringen, det sa jeg. for resten av kupelys fungerer, alt kupelys går på samme sikring.

 

 

Per Lindgren: Kan du som du sier være motstanden til justering av lysstyrken i lysbryteren, har en bryter til en plass som jeg kan prøve.

 

Den er ikke skrudd ned, står på max, første jeg sjekket :) Får prøve meg på litt feilsøking i dag, se om jeg finner ut noe, eneste bryteren disse lys er innom er jo hovedbryteren, så får prøve med den andre bryteren jeg har her først før jeg begynner å gå løs på ledninger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har sett litt på det nå men skjønner ikke hva det kan være. det er ikke noe strøm i de kablene som går til de pærene.

 

Er det et reele for speedometer, turteller, kjørecomputer 1 og 2, midtkonsoll - lysene ? er er for kun jeg nemte opp nå? skal det ikke være automatsikring på speedometerlyset da? Hvor vil jeg da finne reeleet eller det som kan være årsaken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt pære!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt pære!

 

Er ikke pærene, husk at det er 5 pærer tilsammen med alle de lysa som ikke fungerer lenger nå. Umulig at de har gått samtidlig, har sjekka noen av pærene når jeg holdte på, levde de, brukte nå greier stefattern bruker for å teste slike pærer i båten med.

 

En eller anna plassen ligg der nok en feil. hmm, håper på å få fikset det snart, men trenger nok hjelp og tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.