Diagnosehjelpen i klubben.

Anbefalte innlegg

La oss lage "VACN-diagnosehjelpen", for klubbens medlemmer. Dette er altså en tilnærmet gratis hjelp og dugnad.

 

Hensikten er å hjelpe andre medlemmer med skikkelig feilkode-avlesning med Vag-com diagnostic systems (VCDS) eller andre seriøse systemer. (for eksempel OBDeleven?). Dette vil også rekruttere til klubben, når man kan få proff feilkodeavlesning for en brøkdel av hva det koster hos et verksted.

 

Den som får diagnosehjelp bør betale en symbolsk sum for slitasje på utstyr, for eksempel 200 kr.

Hvis bilen ikke kan kjøres og den med utstyret må komme hjem til bilen så må det avtales hva som skal dekkes for kjøring.

 

Legg gjerne ut i tråden om du har skikkelig diagnoseutstyr, hvilken type og hvor du holder til.

Legg gjerne ut i tråden hvis du trenger diagnose, type bil, hvorfor du trenger diagnose og kontaktinformasjon.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBDeleven er jo en sak som er veldig hendig og blitt v eldig populær di siste åra.

Det burde kanskje vært lagt til alternativ om man har annen type diagnose-utstyr eller mulighet for å kode åsså?

Jeg har ihvertfall fått mye forespørsler fra folk om jeg kan lese ut feil eller kode for dem med OBDeleven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Vcds i Ålesund. Her er vi jo flere også som Tom Vadseth nevnte i sitt flotte innslag med vcds reklame for klubben på sosiale medier.

Stiller meg også bak Tom, iht gratis diagnose her i Ålesund.

Skal ikke snakke for andre, syntes 200kr er helt fair men jeg gjør det gjerne gratis hvartfall.

I håp om at det kan være et ekstra dytt i riktig retning for klubben.

 

Så lenge man er medlem da, selvsagt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vcds i Moss og hjelper gjerne medlemmer👍🏻

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

OBDeleven er jo en sak som er veldig hendig og blitt v eldig populær di siste åra.

Det burde kanskje vært lagt til alternativ om man har annen type diagnose-utstyr eller mulighet for å kode åsså?

Jeg har ihvertfall fått mye forespørsler fra folk om jeg kan lese ut feil eller kode for dem med OBDeleven.

Kjenner ikke OBDeleven så godt, men har endret i første post.

 

For øvrig har jeg også VCDS og kan hjelpe klubbmedlemmer mellom Vestby og Oslo.

 

Flere som hiver seg på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vcds i Kristiansund og er ikke redd for å bruke det :P

 

Har pleid å hjelpe til her omkring med diagnose og lett programering. alt i fra 0-100 pr gang alt etter bekjentskaper og medlem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg Har vcds og diagnose til andre merker

Farter mye rundt i telemark og vestfold

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som tar diagnose på vw Passat 2007 mod i nærheten av Hedmark Oppland/ innlandet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som tar diagnose på vw Passat 2007 mod i nærheten av Hedmark Oppland/ innlandet?

Jeg bor i Brumunddal og kan hjelpe deg med dette. 
Har VAG-COM med lisens så kjører alltid nyeste software. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i en liten bygd (4137 Årdal i Ryfylke, Hjelmeland kommune. Ca 40 minutter kjøring fra Stavanger), så er ikke store hjelpen her. Men har vcds med lisens og hjelper til om det er behov.

 

Kan jo for morro fortelle om siste jobben jeg tok. Sjefen min sin bil, 2007 A6 Allroad 2,7tdi. Fikk diverse varsellys og gikk i nødmodus. Dagen etter stoppet den, men startet igjen. Urolig gange og stoppet etter litt kjøring. Leste ut feilkoder. Fikk feil på drivstofftrykk. Kikket på dieseltrykk i måleblokkene. Dette falt og turtall droppet litt. Vi kikket på dieselpumpe og ser at denne stopper bittelitt ved jevne mellomrom, samtidig med dropp i turtall. Det viser seg at ALLE tennene på reima til dieselpumpe er borte, reima er helt polert innvendig....... Og den bilen hadde nettopp vært hos Møller på service....... Ny reim og alt ok. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg Bor i Øyer (Innlandet)

Og har følgende diagnose apparater vis noen skulle ha lest ut feil koder.

 

*Vcds Hex-v2

*Obdeleven Nextgen

*Autel MD808 pro

*Autel MaxiAP AP200 Bluetooth 

*Foxwell BT-705 Batteri tester.

 

Noe ekspert på diagnose er jeg ikke, men kan prøve å hjelpe vis det er noen som trenger diagnose. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.