#1 Skrevet Juli 6, 2005 Fikk litt lyst på og bestille dette. Lurer på om noen her inne har erfaring med dette. Er det verdt pengene? http://streetdesign.no/?go=produkt&id=5973 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2005 Tviler veldig sterkt på at det er verdt pengene.. Men kan jo bare å kjøpe å teste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2005 Fikk litt lyst på og bestille dette. Lurer på om noen her inne har erfaring med dette. Er det verdt pengene? http://streetdesign.no/?go=produkt&id=5973 Grøss og gru. Det har vært maaaaaaaaaaaaaaaaaange tråder om dette produktet (og liknende) på VW-Speed-forumet og svarene har vært entydige: Nei, dette har ikke noe for seg og er å kaste bort pengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2005 Leste om den igår...og selv jeg med liten peiling tenkte "eh..nei takk".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2005 Disse som sier at dette ikke er noe. Har de prøvd produktete eller er det synsing og teoretikere som har litt å gjøre? PS: Tror ikke på det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2005 Disse som sier at dette ikke er noe. Har de prøvd produktete eller er det synsing og teoretikere som har litt å gjøre? Jeg kan ikke "skryte" på meg å ha prøvd dette produktet, så da er jeg vel en synser, da.... Hvis vi bruker litt rein logikk: Denne mini-turboen roterer på samme hastighet hele tiden, uansett om motoren går med full belastning eller på tomgang. Når en motor går på full gass og med belastning er det rimelig mye luft som skal gå gjennom innsugsrøret. Hvilken garanti har vi for at denne vifta ikke hindrer luftstrømmen inn i motoren? Dersom vi antar at den faktisk greier å levere 5000L/min: Påvirker dette motoren nevneverdig positivt? Vil det være gunstig for ytelsen å tvinge inn "store mengder" luft i motoren når bensintilførselen blir ved det gamle? Dette hadde jeg aldri giddi å svi av tre lapper på. Dersom jeg var ung og gal hadde jeg heller lagt pengene i en Supersport-gewinde, så hadde bilen om ikke annet blitt lav;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2005 Dersom vi antar at den faktisk greier å levere 5000L/min: Påvirker dette motoren nevneverdig positivt? Jeg vil si nei. Det er enkel matematikk, si at motoren har et slagvolum på 2,0 liter. Ved 5000 omdreininger i minuttet så passerer det da 5000 liter gjennom motoren (suger inn luft hver andre omdreining), så da er altså trykket på null ved dette turtallet, hverken vakuum eller trykk i innsugssystemet med andre ord. Videre så er det greit nok at denne viften kan flytte 5000 liter luft i minuttet. Men hva med når trykket bygger seg opp, f.eks. ved tomgang, klarer den da å flytte luft? Er motoren og propellen/turbinen sterk nok, når det er trykk på "baksiden"? Jeg har mine tvil... Og nei, jeg har ingen erfaring, jeg bare tenker høyt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2005 Det her er bare toillball, det vil gi marginal forskjell, omtrent så mye som å montere "sportsfilter", absolutt ikke verdt pengene, strømforbruket vil lett sluke det marginale den gir i effektøkning. mer å tjene på å kjøre uten lys på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2005 Jeg vil si nei. Det er enkel matematikk, si at motoren har et slagvolum på 2,0 liter. Ved 5000 omdreininger i minuttet så passerer det da 5000 liter gjennom motoren (suger inn luft hver andre omdreining), så da er altså trykket på null ved dette turtallet, hverken vakuum eller trykk i innsugssystemet med andre ord. Videre så er det greit nok at denne viften kan flytte 5000 liter luft i minuttet. Men hva med når trykket bygger seg opp, f.eks. ved tomgang, klarer den da å flytte luft? Er motoren og propellen/turbinen sterk nok, når det er trykk på "baksiden"? Jeg har mine tvil... Og nei, jeg har ingen erfaring, jeg bare tenker høyt Om VE er 100% på 5000omdr bruker en 2 liter 4 takter 5000 omdr ja men det er det ikke så mange motorer som har orginalt, men på en 6-7000 går det nok med 5000 liter. Men samma det, tviler uansett på at den vifta der klarer så mye i det store og hele, det er uansett irrelevant, bare tull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2005 Om noen derimot skulle være så lure at de vil prøve ut det her finnes det langt billigere alternativ, båtrekvisita sjapper selger ventilasjonsvifter i ca samme dim, de blåser no sinnsykt. Kompis av meg var så lur å montere enn sånn på sin golf 1.8 forgasser, han var ikke lite stolt da han åpnet panseret og skulle vose meg etter 2 min med lett forklaring om hvordan ting fungerer røsket han dritten ut. Og sånn hypotetisk da, om noe sånt hadde fungert, hva gjør man med tomgangen etterpå? Må jo få en sinnsykt høy tomgang da om denne saken står å tvangsmater masse luft mot gasspjeldet. Må montere en "påppoff" ventil da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2005 Det minner meg om spørsmålet en kamerat stilte, om han kune bruke sin 200 bar , 10 liters dykkerflaske til å gi motoren ekstra luft. Som jeg sa til ham, "hvor mange minutter tror du den varer..." da fant han ut at det var kanskje ikke så lurt tenkt likevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2005 Det minner meg om spørsmålet en kamerat stilte, om han kune bruke sin 200 bar , 10 liters dykkerflaske til å gi motoren ekstra luft. Som jeg sa til ham, "hvor mange minutter tror du den varer..." da fant han ut at det var kanskje ikke så lurt tenkt likevel Det ville jo kunne gitt litt ekstra ladetrykk i noen sekunder og funket ytmerkt... bortsett fra at 200 bar som slippes ut i friluft fort holder -100 grader... auau for motor det (har nemlig en gang i tiden, bare sånn på gøy, vært inne på tanken selv, helt til jeg tenkte videre... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 6, 2005 Man har jo trykkregulator på dykkerflaske, men likevel, ja det ville holdt i noen gøyale sekunder eller minutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...