Hvordan ta av glass på frontlykt

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips om hvordan jeg skal få av glasset på mine orginale frontlykter til min golf 4?

Har prøvd å sette de i stekeovnen for å smelte limet men funka dårlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips om hvordan jeg skal få av glasset på mine orginale frontlykter til min golf 4?

Har prøvd å sette de i stekeovnen for å smelte limet men funka dårlig..

Tror det er samme prosess på disse som det er på Hella`s Golf 4 look lykter til Golf3..

Ta av metallklipsene som står rundt lykta, finn deg en varmepistol og en smørkniv.. Varm opp limet mens du samtidig bruker kniven til å forsiktig skille glasset fra lyktehuset.. Jeg har brukt å starte på sidene og løsnet "innover"..

Bare husk å varm skikkelig opp før du begynner å tukle med kniven, så slipper du at glasset sprekker..

Når du skal montere så anbefaler jeg deg å bruke SicaFlex...

Btw: Så lurer jeg på hvem som innbiller seg at det bare er limet som tar skade av å legge hele lykta i stekovnen? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står litt her også link:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29637

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er samme prosess på disse som det er på Hella`s Golf 4 look lykter til Golf3..

Ta av metallklipsene som står rundt lykta, finn deg en varmepistol og en smørkniv.. Varm opp limet mens du samtidig bruker kniven til å forsiktig skille glasset fra lyktehuset.. Jeg har brukt å starte på sidene og løsnet "innover"..

Bare husk å varm skikkelig opp før du begynner å tukle med kniven, så slipper du at glasset sprekker..

Når du skal montere så anbefaler jeg deg å bruke SicaFlex...

Btw: Så lurer jeg på hvem som innbiller seg at det bare er limet som tar skade av å legge hele lykta i stekovnen? : rolleyes

Orginal lyktene sitter ikke klipset. Kun limt... Det ene glasset var løst, så mangler å åpne den andre!

Skulle vist gå i stekovnen under en viss grad da før plasten smeltet! Men jeg skulle nok prøvd med en varme pistol, noe jeg IKKE har... hmm. Andre tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal lyktene sitter ikke klipset. Kun limt... Det ene glasset var løst, så mangler å åpne den andre!

Skulle vist gå i stekovnen under en viss grad da før plasten smeltet! Men jeg skulle nok prøvd med en varme pistol, noe jeg IKKE har... hmm. Andre tips?

døh Kenth`ern. Ta deg en tur på Biltema. Kjøp deg varmepistol. Bruk varmepistolen. Problem solved ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

varmepistol koster rundt 99kr på clas olshon..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ingen sakt det litt før?? Hehe. Da sitter jeg her da uten noen ting å gjøre.. huffe..

Vil sote glassa NÅ jeg serru...

Fins det ingen andre utveier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å lakkere det ene glasset jeg har løst..

Så nå blir det rett på biltema å kjøpe varmepistol imårra!

Sikker delte meninger, men jeg synes det ble drit fett :)

lakkering3.jpg

lakkering2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å lakkere det ene glasset jeg har løst..

Så nå blir det rett på biltema å kjøpe varmepistol imårra!

Sikker delte meninger, men jeg synes det ble drit fett :)

lakkerte du Glasset?? er vel ramma inni som er smartest å lakke, kunne spart deg bryderiet med å plukke ut glasset å bare kjøpt sotespray å lakka utsiden med siden du har lakkert glasset i lykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkerte du Glasset?? er vel ramma inni som er smartest å lakke, kunne spart deg bryderiet med å plukke ut glasset å bare kjøpt sotespray å lakka utsiden med siden du har lakkert glasset i lykta.

Er sotspray jeg har brukt! Men tørr ikke ta det på utsiden, liten stensprut så er flassinga igang!!?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sotspray jeg har brukt! Men tørr ikke ta det på utsiden, liten stensprut så er flassinga igang!!?? : klø :

ett lag med klarlakk fikser somregel det, men jeg tror det hadde vært bedre å lakka innmaten, for da slipper du evt. problemer ved din neste PKK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei pent detta, men kva seier biltilsynet? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det hadde blitt pent å lakka dem på utsiden. Når jeg tok de på innsiden har de fortsatt den glatte og blanke overflaten på utsiden :)

Biltilsynet og politiet henger seg nok opp i dette, men blir det noe prob slenger jeg bare på angel eyesene igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjøpt meg varme pistol i dag da... og skulle prøve å få av det andre glasset.. Det viste seg å være lettere sakt enn gjort!!!

Viste seg att lykta har vært oppe en gang før, og han som har satt på igjen glasset har brukt en månedslønning med sixaflex bare for å være helt sikker lissom (AAARRRGGG)

Drev på i 2 timer uten å få vrikket en mm på glasset... plasten rundt lykta ble jo selvsakt helt herpa men jeg SKULLE ha ut glasset!

Glasset tålte nok ikke varmen til slutt, så resultatet ble dette:

knust.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

shit ass.. brukte selv hårføner, og det funka veldig bra. plastikken ble ikke så veldig grisevarm og den smeltet ikke, tok meg veldig god tid når jeg tok de opp..

må til innkjøp av 2 nye lykter da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

shit ass.. brukte selv hårføner, og det funka veldig bra. plastikken ble ikke så veldig grisevarm og den smeltet ikke, tok meg veldig god tid når jeg tok de opp..

må til innkjøp av 2 nye lykter da?

Hadde håpet noen hadde ei lykt liggenes da.. eller, de vil vel helst selge begge da evt sikkert. Så ja, blir vel 2 nye om noen har liggenes...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde håpet noen hadde ei lykt liggenes da.. eller, de vil vel helst selge begge da evt sikkert. Så ja, blir vel 2 nye om noen har liggenes...

for ikke kjøpt bare glasset hvis det er hella da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kjøpe to nye som er ferdig lakka? Ligge på ebay.com....

(men da ikke glasset, innmaten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke kjøpt nye glass fra hella. spurte etter facelift-glass til A3 og det var ikke mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.