Feste isolasjon under panser - Tiguan

Anbefalte innlegg

Tiguanen har en slags isolasjonsmatte på undersiden av panseret som bare er festet med tre plugger langs midten av panseret (foran/midten/bak), mens på sidene er det bare isolasjonens lepper som stikker (eller rettere sagt stakk) inn i tilsvarende hull i panseret. Nå begynner dette å bli "blafrete". Vurderte stripsing, men det er for langt mellom hullene i panseret til at det er noen god løsning. Kan jo evt kjøpe ny matte som er ny og sikkert stivere - men hadde vært kjekt å finne en enklere løsning?

Noen tips eller forslag?

(Kan se ut som for eksempel Golf har samme opplegg, men flere plugger så problemer blir mindre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er støydemping for motor. Denne blir litt slapp når den blir fuktig og/eller gammel. Dog koster ikke mange kronene for ny. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er for støydemping og for å isolere så man oppnår arbeidstemp i motoren fortere.

Jeg har fjernet den på Golfen min, kommer helt ann på hvor i verden bilen er solgt om den er standard eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for responser.

Sjekket prisen, og det var litt over 2000,- som var mer enn jeg håpet på. Dette blir jo kun en kosmetisk sak, så jeg tror jeg avventer litt. En mulighet er jo hoggern, men en brukt en er vel like slapp i fisken som den jeg har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å lage hull i alle leppene, og la så en strikk (slik som brukes på tilhengerpresenning) gjennom leppehullene og gjennom hulrommet i panseret hele veien rundt. Da holdes leppene på plass. Nesten usynlig oppstramming, tror det skal bli bra. 40kr og litt fikling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.