Hvordan tilpasse 16v fra golf i audi GTE

Anbefalte innlegg

motoren må bygges om for den skal passe i en audi uansett.....så hvorfor ikke kjøpe noe du kan fikse selv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig med kjøping av motorer her på forumet generelt ? Har selv pønsket en stund på dette, men har liksom alltid vært skeptisk til slike ting. Nå for tiden så har jeg den originale motoren stående i min golf (som er en GL) men har alltid hatt lyst på en GTI motor...

Me er det bare til å kjøpe en GTI å bytte den ut med min GL motor ?

 

håper på svar

 

MVH

Jone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må/bør bytte girkasse, ledningsnett og bremser også, hvertfall om det skal godkjennes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren må bygges om for den skal passe i en audi uansett.....så hvorfor ikke kjøpe noe du kan fikse selv??

 

Som morten her sier... er det en del skruing for å få inn en slik motor....

 

Kan nevne noe av det jeg husker i farten:

- bunnpanne

- Oljepickup

- oljefilterbrakett

- div vannslanger til oljekjøler

- motorfester begge sider.

 

i tillegg ser jeg for meg en del arbeid med tilpassning av rør\slanger til innsprut. da dette ikke kan plasseres likt som i en golf.

 

Det er på ingen måte en uoverkommelig jobb... men det er en del arbeid ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke jeg skal bygge om eller begynne å skru i en motor, kan lett gå rett til helv.. da !

Men det hadde vert utrolig fett med en GTI eller en VR6 i steden for en GL som jeg har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fortsetter denne diskusjonen her, og lar Torgeir ha kjøps-tråden sin ifred. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.