Kondemnert bil etter utforkjøring. (Stjålet) spørsmål rundt oppgjør

Anbefalte innlegg

Jada det ble en koselig 17 Mai for min del.

Audi A6 2.7TDI Avant 2006 6 trinns manuell med 257.000km på telleren. bitte litt klarlakk flasset av, særdeles lite rust. 

 

Bilen ble stjålet og kjørt av veien , de involverte prøvde visst å leke traktor da de har pløyd ca 200 meter torv. O.o

så dessverre er bilen blitt "kondemnert" av Gjensidige. men, etter å ha sett igjennom taksten så ser jeg jo selv at jeg lett (med litt assistanse) kan få bilen kjørbar å bruke den. 

Det er visst ikke mulig sier Gjensidige siden den er blitt "kondemnert".

 

Det de tilbyr meg er 86000 for bilen noe jeg selv mener er et lite. på utstyrssiden manglet den kun Quattro for å være perfekt for min del. snakker da f.eks om Bose anlegg, takluke, skinninteriør, el justert. ettermontert BT fullintegrert i MMI, navigasjon, pluss pluss pluss! (Har oversikt over ekstra utstyr i vraket)

Eneste som var feil med bilen var å få kodet håndbrekk modulene , skifte klosser fremme og skiver og klosser bak, (dette var i bilen når tyveriet ble utført og skulle gjøres dagen den ble stjålet) dette var sammen med både verktøy å andre deler som skulle byttes som f.eks coilovere,  støtdempere til bakluke, sterkere bremseslanger, diagnoseverktøy etc 

Er det noen her som vet konkret hva jeg som forsikringstaker kan kreve av selskapet ? 

Vil ikke tape penger på dette, noe jeg gjør om 86.000 er det de gir meg ! da deler og verktøy alene var verdt en god del !

Kunne godt tenkt meg å kjøpe bilen , fikse det som må repareres å bruke den isteden for å bruke 75000 på en bil uten like mye utstyr i like god stand .

 

Takker på forhand for alle svar! 

 

98341025_2386009988366285_2963001833322184704_n (1).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godta første tilbud fra forsikring. Hva hadde det kostet å kjøpe tilsvarende bil på finn? Legg ved annonser du mener er tilsvarende og argumenter mot forsikring om at det er verdien på bilen.

Så lenge bilen er økonomisk kondemnert, ikke skjev o.l så skal du også få mulighet til å kjøpe den ut. 

Da min gamle bil ble påkjørt fikk jeg opp takst 30.000 + at jeg fikk bilen 😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste man må huske på er at forsikringa tar ikke så tungt hva du mener den er verdt for deg. Du må bevise hva den ville vært verdt for alle andre, derav annonser på Finn osv som Kristian over her nevner. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.