Hva er galt ? (får ikke starte golf 3)

Anbefalte innlegg

Skulle på jobb i dag morges, da jeg skulle sette meg i bilen fikk jeg ikke start, bilen var helt død pluss at stereoanlegget ikke ville lyse når jeg skrudde det på (det lyset bare litt og så var det dødt) og den digitale klokka var stilt på 0:00

Jeg prøvde å prøvde å vri rundt nøkkelen flerne ganger uten hell :(

Men etter litt pause med vriingen av nøkkelen kom den seg til slutt, den rullet at sted som om ingenting var galt...

Bilen det er snakk om er min gode VW golf 3 1,8 GL

Kan det være batteriet ? eller tviler litt på dette, for da hadde den vel ikke startet i det hele tatt ?

 

Jeg stoppet 5 min etterpå for å fylle bensin og da var det bare til å vri rundt nøkkelen så var den god i gassen med en gang.

 

Jeg har en CD spiller som viser hvor mye klokken er når bilen er skrudd av (lyser opp displayet) For ikke dette lyset til å slukkes, må ta av hele CD spilleren..

Kan dette ha innvirkning på dette som jeg har nevnt ovenfor ?

 

: bråk :

 

Håper på positive tilbakesvar

 

MVH

Jone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

antageligvis så er det batteriet ditt som har tatt kvelden og ikke tåler att spilleren din står på hele natta. på spilleren min så er det sånn standby lys som gjøre att batteriet tømmes hvis jeg ikke tar av fronten på den. så hvis jeg skal stå flere dager så tar jeg med fronten inn, og da er det bare alarmen som trekker strøm igjen. få sjekka batteriet ditt så ordner det seg nok.

 

grunne til att bilen din startet etter att du hadde gjort alt det er nok pga da hadde batteriet fått roet seg ned litt, og det allikeveld var nok strøm til å dra igang bilen din. og grunne til att du fikk startet rett etter på var pga att du hadde fått ladet det opp litt så det var nok strøm i det til å bare starte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, jeg ville vel heller ha sjekket bakstykke til tenningslåsen, det er jo ikke helt uvanlig at den tar kvelden, og det du nevner her er jo sånn typisk eksempel på at det er den som er i ferd med og bli deffekt. Den er enkel å få bytta, noe du fint klarer selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, jeg ville vel heller ha sjekket bakstykke til tenningslåsen, det er jo ikke helt uvanlig at den tar kvelden, og det du nevner her er jo sånn typisk eksempel på at det er den som er i ferd med og bli deffekt. Den er enkel å få bytta, noe du fint klarer selv.

 

Hvor får man kjøpt dette da ?

Noen linker du kan vise meg!

Hadde vært utrolig takknemlig hvis noen hadde forklart meg hvordan denne skiftes

 

Håper på svar

MVH

Jone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

antageligvis så er det batteriet ditt som har tatt kvelden og ikke tåler att spilleren din står på hele natta. på spilleren min så er det sånn standby lys som gjøre att batteriet tømmes hvis jeg ikke tar av fronten på den. så hvis jeg skal stå flere dager så tar jeg med fronten inn, og da er det bare alarmen som trekker strøm igjen. få sjekka batteriet ditt så ordner det seg nok.

 

grunne til att bilen din startet etter att du hadde gjort alt det er nok pga da hadde batteriet fått roet seg ned litt, og det allikeveld var nok strøm til å dra igang bilen din. og grunne til att du fikk startet rett etter på var pga att du hadde fått ladet det opp litt så det var nok strøm i det til å bare starte..

 

Hmm, ok.

Ja, jeg må også ta med meg fronten på spilleren, det gjorde jeg faktisk i natt, men da jeg kom ut i morges ville den ikke starte for det om :(

Gruer meg til jeg skal på jobb i morgen, hvis det samme skjer da :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt dette da ?

Noen linker du kan vise meg!

Hadde vært utrolig takknemlig hvis noen hadde forklart meg hvordan denne skiftes

 

Håper på svar

MVH

Jone

 

Du får kjøpt bakstykke på Møller, tror ikke den er og få noen andre plasser, og den skal ikke være så avskrekkende dyr. Du må demontere sånn at du kommer til bak på tenningslåsen din, altså den plata under rattet. Så ser du den med det samme. Sikkert en med ETKA her inne som kan vise deg bilde av den. Det er i allefall fort gjort og lettvint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sett på batteriet ditt? om det er noe vann i det? kan jo hende batteriet ditt er tomt for vann, og da lader det bare litt, men om det står over natta så tømmer det seg.

 

PS. ikke bruk lighter når du ser nedi der.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høre med møller, har han hjemmeside eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høre med møller, har han hjemmeside eller ?

 

Tuller du nå? Du vet vel hva og hvem Møller er for no? Hmmmm.. Møller er vel den som mest sannsynlig har tatt inn bilen din og solgt den som ny her hjemme i Norge.

 

Sjekk ut http://www.moller.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, jeg ville vel heller ha sjekket bakstykke til tenningslåsen, det er jo ikke helt uvanlig at den tar kvelden, og det du nevner her er jo sånn typisk eksempel på at det er den som er i ferd med og bli deffekt. Den er enkel å få bytta, noe du fint klarer selv.

 

Tvilsomt at bakstykket på tenningslåsen nullstiller trip-teller og klokke, så dermed er jeg enig med Luis her..

Sjekk batteriet;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuller du nå? Du vet vel hva og hvem Møller er for no? Hmmmm.. Møller er vel den som mest sannsynlig har tatt inn bilen din og solgt den som ny her hjemme i Norge.

 

Sjekk ut http://www.moller.no/

 

Det er ikke overalt i Norge at forretningene heter "Møller Et-Eller-Annet" vet du, hovedsaklig på østlandet virker det som ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke overalt i Norge at forretningene heter "Møller Et-Eller-Annet" vet du, hovedsaklig på østlandet virker det som ;)

 

Heter Fjetland her i Stavanger : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heter Fjetland her i Stavanger : vinke :

 

'bil å maskin, hekkan!'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.