#1 Skrevet Juli 7, 2005 jeg har planer om å gå fra 8v til 16v til min audi 80 GTE, 85 mod, jeg snakka med biltilsynet ang godkjenning. Jeg fikk til svar at jeg måtte oppgradere bremsene bak. Da sa han at jeg kunne gå for skivebremser bak, eller større tromler, men jeg har hørt at det ikke går på større tromler bak, og at skiver fra golf 16v ikke går rett på, skiver fra audi 90 passer, men d er 4x108 BS, mens jeg har 4x100. Noen som kan forklare litt hva som evt passer på min auidi, og om noen har noe liggende for salg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2005 jeg har planer om å gå fra 8v til 16v til min audi 80 GTE, 85 mod, jeg snakka med biltilsynet ang godkjenning. Jeg fikk til svar at jeg måtte oppgradere bremsene bak. Da sa han at jeg kunne gå for skivebremser bak, eller større tromler, men jeg har hørt at det ikke går på større tromler bak, og at skiver fra golf 16v ikke går rett på, skiver fra audi 90 passer, men d er 4x108 BS, mens jeg har 4x100. Noen som kan forklare litt hva som evt passer på min auidi, og om noen har noe liggende for salg Dette lurer jeg også på ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2005 Såvidt meg bekjent er den eneste forskjellen på bakbremsene på Audi 90 Type 81 og Golf 2 GTI bare skivene. Bak så er gjengepartiet i skivene, så det er bare skivene som utgjør forskjellen. Så neste gang du ser en VW med skiver bak på høggern er det bare å handle inn bakstillingen og reise hjem og flytte over bremsene (ev demontere akseltapp, bremsesadel, kallippere og deksel til fettkoppen hos høggern. Personlig hadde jeg tatt med hele bakstillinga hjem og jobba i ro og mak der). Gode tegninger av dette samt de- og monteringsanvisning finnes i Haynes-manualen til Audi 80/90. Fremgangsmåten er dønn lik, uavhengig om donorbilen er en Golf 2, Passat 35i eller annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2005 noen her på forumet som har foretatt ombygging til 16v på en audi 80 85 mod ? hvordan har dere da gjort det med bremsene bak ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2005 Karl jacob Stakseng her på forumet har bygd om bremsene på sin A80 CC til skiver bak. Fått dette godkjent ifm. trimming av motor. Send han en PM og spør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...