#1 Skrevet Juli 18, 2020 (endret) Noen som har funnet en tilsvarende guide for montering av et ryggekamera til Pioneer spiller på VW Golf MK6? Ser at det kan være greit å ha tunga rett i munn under kobling her for å unngå canbus trøbbel. Pioneer spilleren er en AVH-X3800DAB.http://forum.autopumpkin.com/viewtopic.php?t=13456 Er det noe poeng i å prøve seg på å installere et rele for dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2020 Alt av denne koblingen forutenom 12V + og reverse gear signal input kilde til spiller er krystallklart på de fleste forum rundt om ser jeg. Gjengangeren er det samme som jeg lurer på. Hvor henter vi reverse gear signal fra og hvordan kobles 12V+ reverse lamp power uten å påvirke/skade Canbus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2020 (endret) Endte opp med å gjøre det så banalt enkelt som å hente 12v + fra sigarettenner og montere en ekstra bryter. På den måten vil kameraet alltid stå på når bryter er skrudd på og man må velge kamera visning i spilleren for å få det opp. Da får man se kamera også når bilen kjører framover, hvilket i og for seg er greit nok. I VW Golf kuttes 12V+ med tenninga, så da er det heller ingen krise om det står på til man skrur av tenninga heller. Bryteren er der for å kunne slå det av når det ikke er i bruk ellers når man er ute og kjører. Jeg velger å "avslutte" denne tråden nå, men hvis noen vil skrive en forklaring på hvordan man kobler dette på ryggelyset så kjør på. Tror det er flere som lurer på akkurat dette. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...