Touran ‘11 TDi - Lukter svidd elektronikk ved frontlykt

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

For et par dager siden begynte det å lukte svidd elektronikk fra Touranen
Det virker som at det kommer inne i motorrommet ved høyre frontlykt. Tok bort hovedkontakten til lampa, og lukten ble merkbart mindre. Litt lukt fortsatt, men det «henger» kanskje igjen..

 

Alt funker som det skal så vidt jeg kan se, har sjekket med VAGCOM, men ingen feil dukket opp. 
Oppfatter heller ingen merkbar temperaturforskjell mellom lampene. Begge har også så og si likt fargelys. 
 

Skal sies at begge lampene dugger om det skulle gi noen verdifull info. Ved bruk av speil så jeg at det var en elektronikkboks under denne lampen, noen som vet hva den er til?

 

Håper det er noen som har noen tips å gi! 
Alternativer er å begynne å demontere komponenter i det aktuelle området, og det ser ut til å være litt jobb😕

 

Mvh Jørn
 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være fra profilreim eller løpehjul/strammer til denne? (Dynamo etc). Dette sitter på høyre side i motorrommet.

Har opplevd samme lukt på en Touran rett før løpehjulet på dynamo ga seg og spiste opp reima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kan det være fra profilreim eller løpehjul/strammer til denne? (Dynamo etc). Dette sitter på høyre side i motorrommet.

Har opplevd samme lukt på en Touran rett før løpehjulet på dynamo ga seg og spiste opp reima.


Hei! 
 

Ikke noe dårlig forslag det, kompisen min tenkte det samme når han lukta litt rundt. Men vi ble enige om at det kom nærmere lampa.. 
Kanskje verdt å prøve å bytte reima bare for å teste. Men ingen ulyd da, blir kanskje ikke det på dagens reimer..? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 


Hei! 
 

Ikke noe dårlig forslag det, kompisen min tenkte det samme når han lukta litt rundt. Men vi ble enige om at det kom nærmere lampa.. 
Kanskje verdt å prøve å bytte reima bare for å teste. Men ingen ulyd da, blir kanskje ikke det på dagens reimer..? 

 

Vil nok høre ulyd fra løpehjul/strammer om lageret i midten er ferdig. En slags kvine/skranglelyd.

Fort gjort å løsne reima for å sjekke tilstand på den og løpehjul/strammer:

Bruk et stort flattjern el.lign for å spenne av strammeren, sett et bor på 4 eller 5mm i hullet på stranmeren for å låse den. Da er reima klar for demontering.

Om jeg husker riktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig sen tilbakemelding, men det likevel greit å komme med løsningen. 

Det viste seg når høsten kom at webastoen ikke fungerte, og at sirkulasjonspumpen var svidd/kortsluttet. Det var dette som var årsaken til denne forferdelige svidd-elektronikk-lukten. Ved et bytte av denne, så var lukten borte og webasto operativ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.