Anbefalte innlegg

Har solarluke på bilen min uten at denne option er nevnt m ett ord verken i Betribsanleitung eller Akte (såvidt jeg kan se).

Solcelleluka skal visstnok starte friskluftanlegget på varme dager.

-Noen måte å kontrollere at dette virker på? sikringer/rele??

-Må luka være lukket?

-V hvilken temp skal den evt starte?

-Er den avhengig av strøm? I tilfelle kanskje samme batteri som Webastoen?

På Webastoen er det også mulighet for friskluftblåsing, virker derfor sannsynlig

at dette har sammenheng eller?

(Webastobatteriet mitt er kaputt)

Dyr og uvanlig option har jeg forstått. Så har vel flaks hvis jeg får hjelp nå??

-Geir-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Geir! Endelig noen med samme problem. Har solarluke også. Denne virket helt til i fjor høst. Den virket slik at ved sol startet den automatisk uten mulighet til å slå av. I alle fall så vidt jeg har erfart. Holder på litt å egen hånd med feilsøking. Du sier der er ett eget batteri til Webastoen? Hvor står dette? Har fått noen skjemaer fra vag på dette, men trenger noen nye siden solar luke ikke er med på disse. Jeg har også problemer med at Webastoen ikke starter kupe-viften verken på kjøling eller varme. Fikk se ett skjema på bosch-diagnoseverktøy-pc. Du har nok helt rett i at det er en sammenheng mellom disse funskjonene. Vil veldig gjerne ha dine erfaringer på området siden det virker å være litt vanskelig å få info fra vag på dette. Det vil også bli en dyr feilsøking på verksted siden disse ikke er helt dagligdags. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et samarbeid mellom Webasto og quattro gmbh. Finnes kanskje mere info gjennom Webasto?

Er det 98 mod S6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på bilen min! Der har det trekt fukt under glasset og luka har streika, virka ikke når jeg kjøpte bilen heller, så jeg hvet ikke hva eller hvordan ting skal virke. Sjekka nyprisen på luka på jobb og den koster ikke mindre enn 47000..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også solcelle luke på konebilen, A6 fra 1998.

Har aldrig funka så lenge hun har hatt bilen,noen som har

snøring på hvor man begynner feilsøking ?

Har spørt på verksted men der sa de det ikke var sol nok.

Da var det 28 grader og sol fra skyfri himmel, jeg dro igjen jeg og ga f... i hele luka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Geir! Endelig noen med samme problem. Har solarluke også. Denne virket helt til i fjor høst. Den virket slik at ved sol startet den automatisk uten mulighet til å slå av. I alle fall så vidt jeg har erfart. Holder på litt å egen hånd med feilsøking. Du sier der er ett eget batteri til Webastoen? Hvor står dette? Har fått noen skjemaer fra vag på dette, men trenger noen nye siden solar luke ikke er med på disse. Jeg har også problemer med at Webastoen ikke starter kupe-viften verken på kjøling eller varme. Fikk se ett skjema på bosch-diagnoseverktøy-pc. Du har nok helt rett i at det er en sammenheng mellom disse funskjonene. Vil veldig gjerne ha dine erfaringer på området siden det virker å være litt vanskelig å få info fra vag på dette. Det vil også bli en dyr feilsøking på verksted siden disse ikke er helt dagligdags. :)

Jeg har en knapp i panelet i taket med påskriften: Solar ein/aus.

Batteriet til Webastoen er bak panelet på v side bak (avant) 45Ah.

Har ikke skiftet mitt enda, tenkte jeg skulle ta det ut- snu det litt opp ned- etter tips fra skyndige... og prøve å lade det.

Har også finni ut at det kalles warm weather package, lurer på om det også innebærer infrared-reflective glass..? Ihvertfall på 98 og nyere.

Noen linker.

http://www.webasto.com/press/en/3023_4983.html

http://www.webasto.com/products/graphics/file_brochure_car_solar-slide_en_218kb.pdf

http://nhh666.interbgc.com/audi/pdfstpp/index-6.html

Klikk på:klimaanlage_standheizung

http://forums.audiworld.com/a6/msgs/531983.phtml

http://forums.audiworld.com/a6/msgs/500087.phtml

+ Noen flere linker jeg har vært borti ang. feilsøking, strømstyrke,releer osv.

men ikke klarte å spore opp igjen etter over en time m søk og whiskey...

Har mer om Webasto i C4 hvis du trenger..

-Geir-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget nyttig info dette! Har brukt mye tid på dette pga. feil skjema. Kan virke som jeg har ett dårlig rele. Håper dette fikser mitt problem med webastoen også (kupevifte starter ikke). Skal gi tilbakemelding så snart jeg finner ut noe mer.

Vis du kommer over noe annet er jeg veldig takknemlig.

De skjemaene på de tyske sidene var for 100. Du har ikke noen tips om hvordan man kan få opp for A6 99?

Ha en trivelig aften!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst!!!!!!!!

Styringsenheten/releet til solarluka var gåen. Dette gjorde også slik at kupevifta ikke startet når webastoen gikk.

Releet er merket 385 og står på plass nr 3 i releholderne.

Pris: 550,-

Takk for nyttige linker, Geir! :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Hadde akkurat samme problem på min bil tidligere i dag (og før den tid..). Solen steiker og alt ligger til rette for et perfekt og komfortabel luftstrøm fra luftekanalene, men helt dødt....

Et søk på forumet så finner jeg denne tråden. 10 minutter etterpå er relee't (385) ut av bilen og problemet lokalisert. 2 minutter med ny loddetinn og 5 minutter ekstra med knoting for å få relee't tilbake i sokkelen (er litt trangt når man skal sette det inn via åpningen ved sikringene..) så fungerer solcelle taket perfekt, viften går og luft strømmer ut.

Problemet var at loddingene hadde løstnet på en av pinnene (og pinnen var løs) slik at den ikke hadde kontakt med printkortet.

Meget nyttig tråd for meg med andre ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.