clutch problem....aaaargh!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg dritt lei, etter uendelige timer i garasjen med bytte av endeledd, bærearmer og mansjetter skulle jeg enderlig fyre opp dette gikk bra og jeg kjørte en tur, merket da at den ene nye mansjetten var sprekt, byttet derfor denne og etter ett like stort antall timer med banning og sværting skulle jeg omsider starte opp igjen. Bilen startet men clutchen funket ikke, bremspedalen gikk også unormalt langt inn.

 

Dette måtte jo selvfølgelig skje når det passet minst og jeg må derfor ordne meg annen transport til rudskogen. Men uansett

 

Noen som vet hva det kan komme av? Kan clutchen plutselig bli ødelagt. Virker på meg som om det er noe slags problem med trykket slik at ikke clutchen og bremsene fungerer optimalt. Bomba skal være i orden for jeg må pumpe veldig mange ganger før (!) symbolet dukker opp. Det forsvinner dessuten hverken bremseveske eller hydraulikk olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft i systemet? Måtte lufte clutchen etter at jeg bytta den, og det tar lang (!!!) tid... Men hvis du ikke har skrudd på'n, så er det værre...

Tips eller ei, dette var mitt synspunkt ;)

 

Edit: Du har ikke fått hull på en slange eller knekk på et rør? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen bilder eller evt vet hvordan systemet er koblet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet clutch og bremser men fortsatt ingen forandring. Noen andre tips? Hadde bilen på bukk som løfter alle 4 hjul så det kan hende at den har tatt nedi eksos ved oppløftning eller noe, men det skal vel ikke ha noe å si for problemet mitt?

 

Skal prøve å få kjøpt en bremselufter som går på trykkluft, hvem selger dette?

 

Den berømte bomba er det ikke for jeg må pumpe veldig mange ganger før jeg får (!) tegnet og pedalen blir hardt når motoren er i gang. (ca 30 trykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BilXtra har en slange som du kobler til et bildekk. Det er den billigste bremselufteren. Pass på å ikke kjøre fullt dekktrykk inn på bremsesytemet, 1 bar eller så burde være nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kompressor så jeg bruker i tilfelle den

 

Har funnet ut problemet nå, drivakselen hadde låst seg i krysset på ett eller annet vis, så nå må jeg gjøre hele forbanna dritt jobben en gang til : eek :

 

Men syntes det var rart at jeg ikke hadde drivkraft på noen av de andre hjula forde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.