#1 Skrevet Juli 8, 2005 Funderer på å endre vinkel og å sveise sammen to orginale intercoolere (alu). Lager da nye tanker, sveiser sammen to registre. Alternativet er å kjøpe en custom intercooler, noe som blir urimelig dyrt. Ønsker man å beholde bilens orginale frontfanger, er frontmontert intercooler "umulig" å få plass til. Foreløpig er dette en teori, mulig man må flytte/bytte til mindre spylevesketank, og gjøre andre justeringer. Har dere noen innspill til mine tanker? Vil tro det er flere her inne som sysler med problemstillingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2005 Hei hei Har 2 sånne intercoolere til liggendes nå som jeg selger ut igjen for 3000,- pr stk... Her er den montert inn på en orginal A4 front (samma typen som jeg har liggendes) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29021&highlight=intercooler+a4 her har du en tråd om montering av intercooler på S4 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=12458&highlight=intercooler+s6 her har du den som jeg selger på en S6 Her har du en tråd om "mine" intercoolere... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=22018&highlight=intercooler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2005 maa ikke klimaradiatoren ofres for viss den skal passe i S6? er jo temmelig trangt der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2005 maa ikke klimaradiatoren ofres for viss den skal passe i S6? er jo temmelig trangt der... Eirik B har vel fått til dette uten å ofre klimaen: http://home.broadpark.no/~ebakken/Bilder/AudiS6-08.JPG :-) (han kan sikkert komme med fler detaljer sjøl) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2005 Nja..! Desverre er det stor forskjell på S4 og S6, spesiellt i fronten. Fangeren stikker ikke like mye ut.Og fangeren er rimelig full av div. Selv om man skulle flytter klimaradiator og radiator vil det IKKE bli plass til en intercooler med litt størrelse. Derfor ser jeg ikke noen annen løsning enn å putte inn en "firkantet" intercooler der den orginale står plassert. Skal ta noen bilder i løpet av helgen ... så får dere se, og kanskje hjelpe meg med min frustrasjon Takker for at dere forsøker å hjelpe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2005 Hei heiHar 2 sånne intercoolere til liggendes nå som jeg selger ut igjen for 3000,- pr stk... Her er den montert inn på en orginal A4 front (samma typen som jeg har liggendes) her har du en tråd om montering av intercooler på S4 her har du den som jeg selger på en S6 Her har du en tråd om "mine" intercoolere... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=22018&highlight=intercooler Fine intercooler du har! Skulle hatt en Men jeg så ikke at noen av disse var montert på en S4 ... S4 har gummilister i fangeren. Om det er bilder av en S4, så har vedkommende byttet fanger (S6). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2005 Har ufattelig lyst på front intercooler jeg også.....men leser igjennom alle trådene her og skjønner at S4 fangeren er litt forskjellig enn S6 fangeren og dermed nesten håpløst å få plass til en intercooler.... Preben: Får man kjøpt større firkantede intercooler(slik som std) ? og får man plass til mye større intercooler i S4 ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2005 Har ufattelig lyst på front intercooler jeg også.....men leser igjennom alle trådene her og skjønner at S4 fangeren er litt forskjellig enn S6 fangeren og dermed nesten håpløst å få plass til en intercooler.... Preben: Får man kjøpt større firkantede intercooler(slik som std) ? og får man plass til mye større intercooler i S4 ? Robert Skal på bukk i morgen. Skal da ta noen bilder, og ta ut spyleveskeholderen for å se om den kan erstattes med en mindre. Spyleveskebeholderen er jo unødvendig stor i utgangspungtet. Skal da ta noen mål for å se om en tykkere intercooler får plass. Jeg ser ikke råd for jobben ... det å bygge om hele fronten for å få plass til frontmontert intercooler. - Vil og beholde den orginale look`en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 9, 2005 Har også lyst på beholde original look'n jeg....... spylebeholderen er ganske stor ja..... Hvis du finner ut av det er plass til en større firkantet intercooler inni der, så er jeg klar for å bytte ja Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 10, 2005 Bilde av fronten " border="0" alt=""> Her er det fullt, ikke plass til en mygg engang...de legger seg blodfulle og fine på frontruta istede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 10, 2005 Hjelp! Kan noen redigere bilde over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 10, 2005 der....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 10, 2005 Har sett litt på frontmontering av intercooler på S4'en eg også. Dersom ein får tak i ein med stort og tynt register f eks. Volvo 740 intercooler. Og får sveisa omm tankene på denne kan det gå. Må da flytte raditor 3 cm bak. dette går utan at det blir problem med kjøleviftene. Slo sjølv frå meg tanken da det var ingen som vill prøve å sveise alu fr meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 10, 2005 Takk for red. Jan Egil! Jeg har forsøkt å få plass til intecooler fra 2wd "oFdr ocstorw" (banner i kirken nå). Tanker av plast måtte da bygges om. Jeg har nå en "reMedces sprinter" intercooler, 30mm tykkelse 980mm bred, og 580mm høy. Denne er det plass til, men er litt liten. Har lekt med tanken på å serikoble! Har bilder av demontering av spylevesketanken/servoreservoar ... kommer når jeg har klart å redigere størrelsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 10, 2005 Gir meg ikke. Var på et bilopphuggeri i går. Så tilfeldigvis på en nesten ribbet C4 sedan. På høyre side i fronten/forskjermen hadde den en ganske stor (les tykk) ladeluftkjøler. - Fant ut at bilen var en 2,5 tdi. Denne cooleren må være en del større enn den orginale som står i S4, C4? Noen som vet noe om denne cooleren, tenker da spesiellt på flow og hvor mange hk "den er med på"? Og om noen kanskje har bruk denne cooleren i et eller annet prosjekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 10, 2005 Gir meg ikke. Var på et bilopphuggeri i går. Så tilfeldigvis på en nesten ribbet C4 sedan. På høyre side i fronten/forskjermen hadde den en ganske stor (les tykk) ladeluftkjøler. - Fant ut at bilen var en 2,5 tdi. Denne cooleren må være en del større enn den orginale som står i S4, C4? Noen som vet noe om denne cooleren, tenker da spesiellt på flow og hvor mange hk "den er med på"? Og om noen kanskje har bruk denne cooleren i et eller annet prosjekt? Hmm, kansje noko som kunne vert montert i serie med orginalcooler dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 11, 2005 Hmm, kansje noko som kunne vert montert i serie med orginalcooler dette da? Vil tro at seriekobling er en kurant sak. Eller kanskje montere en mindre vindusspylevesketank og bytte ut den orginale cooleren med en sånn, fra 2,5 TDI. På min bil er den orginalmonterte Webastoen i veien. Så for meg blir det i såfall ingen seriekoblig. Ingen her inne på forumet som vet hva intercooleren på 2,5 TDI er "god for"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...