#1 Skrevet Juli 8, 2005 Hva kan jeg sjekke bytte for å minke forbruket, ligger nå godt over 1 liter på mila med altfor snill høyrefot. Har byttet: plugger, fordelerlokk (m/ rotor), div filtre. Byttet pluggledningene tidligere i vinter. Har stillt tenningen og da minket forbruket litt men hva er det optimale tenningspunktet? og hva bør co verdien ligge på? Bilen er en golf 2 gti 16v 87 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2005 Optimal tenning er rett før du får tenningsbank. Jo tidligere tenning, jo mindre bensinforbruk (stort sett). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2005 Hva med dysene? Kjøpe nye eller rense dem tror jeg skal hjelpe..Mine var slite,og det avga svart røyk..Bytta dyser-vips-gikk den som den skulle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2005 Har du sjekket allt av slanger? Når jeg byttet slanger og IC sank forbruket mitt med 0,7 liter på mila... Nå fant jeg også ut at pakningene rundt dysene måtte byttes og så gikk bilen bra igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2005 har en mistanke om at dysene kanskje trenger en rens, og kanskje fått tak i et sett med nye slanger har heller ikke vært så dumt. Noen steder de selger komplett sett med slanger? Ic tror jeg ikke jeg trenger å bekymre meg så fryktelig over Men takk for tipset, tror jeg har lest tråden din. Gikk det ann å spraye startgass for å sjekke om lekkasjer rundt dysene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2005 Hmmm... Ja jeg mener og ha lest det et sted jeg også Turtallet på motoren skulle vel endre seg om motoren dro inn gass... Men pakkningene til dysene er jo så rimelige at det er noe jeg hadde tatt som prevantivt vedlikehold Jeg betalte 240,- for pakninger til fem dyser på audi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2005 Hmmm... Ja jeg mener og ha lest det et sted jeg også Turtallet på motoren skulle vel endre seg om motoren dro inn gass... Men pakkningene til dysene er jo så rimelige at det er noe jeg hadde tatt som prevantivt vedlikehold Jeg betalte 240,- for pakninger til fem dyser på audi:) da tror jeg nye pakkninger blir bestillt i morgen. var ute å sjekket raskt nå Når jeg trykkte ned dysen så ble det stille og den gikk reint. tok jeg i den og dro den litt ut så hørte jeg den dro luft slik var den på 2 av dysene. så da får jeg bestille nye å se hva som skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...