#1 Skrevet Juli 9, 2005 Hei. skrev en tråd tidligere som jeg ikke finner igjen, her nevnte jeg at jeg har et problem med kjørekomputeren min, den resettes lissom for hver gang jeg vrir om nøkkelen og starter bilen. stiller seg altid tilbake til 12:00 , og det som skjer er at jeg setter i nøkkelen vrir på tenninga , alt er OK , åsså vrir e om for å starte, hakket videre DA skjer det mens bilen "chinnes" igang..bilen e ikke noe tungstarta, men vet batteriet ikke er heilt topp. har skiftet alt av sikringer i hele bilen, det var ikke det.. har noen en ide til KA det kan vere? er det så enkelt som at det er batteriet som er kokko ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2005 Ville prøvd å bytte batteri, ja. (lånt et som var 100%) Eventuelt sjekket tenningslås...... Sjekk at det er skikkelig kontakt på batteri også......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2005 ok thanx..skal sjekke det, kan jo vere han forrige eiger har vert å kødda. hehe, men e jo veldig sannsynlig kanskje at det er batteri siden kjørekomputer er heilt ok så lenge e drar om nøkkelen for starting da ,DA blanker han lissom heile dritten... har installert voltmeter, og det viser 14.4 volt med motor igang, og faller ned på 10-12 v ved start..så det er nok rimelig slitent batteri ja, tømmer seg helt om bilen står stille i 4 dager uten start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2005 hei. kobla voltmeteret inn i sikringsboksa idag, det er vel rundt der det er reelt spenningsnivå eg må sjekke etter for å se kor langt ned batteriet faller i spenning ved start..sjekka igår og når eg "chinner" for å starte faller måler ned på under 8v ved oppstart..åsså når den starter opp på 14.4.. kan dette gjøre at han nuller ut kjørekomputer...er vel riiimelig lavt dette 8v also`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2005 hei. kobla voltmeteret inn i sikringsboksa idag, det er vel rundt der det er reelt spenningsnivå eg må sjekke etter for å se kor langt ned batteriet faller i spenning ved start..sjekka igår og når eg "chinner" for å starte faller måler ned på under 8v ved oppstart..åsså når den starter opp på 14.4.. kan dette gjøre at han nuller ut kjørekomputer...er vel riiimelig lavt dette 8v also`? 8 volt er lite ja... Skift batteri å prøv du.. Har hatt akkurat samme problem på en golf 4... Da nulla alt seg ut pga for mye spenningsfall akkurat når starteren dro rundt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2005 OK , floooooootttt...gud det hadde vert digg at det "bare" var det som gjorde saken....for om det er noe oppi tenninga der, så kan det bli verre å finne ut av , e jo en million ledninga der oppi tenningslåsen der. MEN kor stort batteri bør eg ha på vr6`n da ? kor mange ampH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2005 OK , floooooootttt...gud det hadde vert digg at det "bare" var det som gjorde saken....for om det er noe oppi tenninga der, så kan det bli verre å finne ut av , e jo en million ledninga der oppi tenningslåsen der. MEN kor stort batteri bør eg ha på vr6`n da ? kor mange ampH Holder vel i og for seg med orginalt batteri som du kjøper hos noen som selger batterier.. Har du anlegg som tar litt strøm kan du jo vurdere om du skal gå over til et litt bedre batteri.. Optima f.eks men det er litt dyrere da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 16, 2005 regna med det blir et optima yellowtop batteri på meg da hehe, har ikke vm i anlegg men 2 forsterkere , 2 10" sub og frontsett + hattehylla , sååå har e bestillt meg en kondens fra anders fl. som skal monteres etter nytt batteri er på plass...skal nok bli bra da tenker jeg. men kor kraftig bør batteriet vere i amph da , det som e det store spm mitt..bør eg ha mer eller mindre enn det som er orginalt , men klarer da dynamo å opprettholde ladding?!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...