#1 Skrevet Juli 9, 2005 Hvilken olje skal jeg bruke på min 93 audi 100 2,3 E automat. gått 211000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2005 Går ikke inn på merke, men sats på en helsyntetisk olje av et anerkjent merke og 5W-40 eller 5W-50. Bruk også originalt oljefilter eller tilsvarende. (Mann, Mahle, Knecht) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2005 Takker, hva med bensin? 95 blyfri eller 98 blyfri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2005 Takker, hva med bensin? 95 blyfri eller 98 blyfri. 98 oktan ! Litt dyrere i innkjøp, men reduserer bensinforbruket, altså det går opp i opp. Mindre risiko for tenningsbank / detonasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2005 Går vel litt bedre med 98 å hvis jeg ikke tar helt feil...? Men det er vel kanskje marginalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2006 Låner denne tråden litt jeg, da jeg har litt det samme spm. Lurer bare på hvor mye olje det skal være på en audi 100 2,3 1988/89 modell? Kjipt å begynne å skifte olje, for så å finne ut at jeg har kjøpt for lite. Har fire liter nå, men tror kanskje det skal være mer på femmeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2006 På en vanlig 2.3 er det enten 4 eller 4.5 liter. Uansett er det sånn at du kan fylle 4-literen og så evt. bruke bilen til butikken for å kjøpe litt til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2006 4,5 liter inkl oljefilteret. Og som sagt lenger opp, kjøp originalt filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg kjører på Liqui Moly 10w-40 halvsyntetisk olje: ja : på min 2l 16v og er veldig fornøyd med... selges blant annet hos Be4you og Clas Ohlson(ikke la deg skremme av at de selger den der) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...