#1 Skrevet Juli 9, 2005 Ja, har søkt men ble bare mer forvirret. Kan noen i klartekst fortelle meg hva jeg bør helle på en motor som har gått 230000++++++++++(import lureri )? Om det er en fancy olje, hvor stort temparaturområde klarer den? Tenker på utetemp? Nå er det jo nærmere 30+ her, men til vinteren blir det lett 30 blå. Hvor kaldt bør det bli før jeg går over til annen olje, om jeg må det? Ja, vet og at Shell olje ikke er spes lurt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2005 Jeg har gode erfaringer med castrol, er forholdsvis rimelig og bra nok olje. Om vinteren kjører jeg på Castrol RS og på varm sommer med "inspirert" kjøring er det mulig det blir litt TWS også. Hvis du ønsker å bestille olje som du kan få i posten eller hvis du bor nær vestlandet er Måløy Havneservice billige på castrol. 98,- pr liter på RS og 124,- pr liter TWS. Edit: Tønsberg er vel ikke helt på vestlandet nei..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2005 De prisene du oppgir der var jo ikke spesielt billig da.. Samme prisa hos f.eks Mekonomen på de to nevnte oljene,med rabattene vi har der. Med mine rabatter er de prisa der ingenting Tihi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2005 Har vi rabatter hos Mekonomen?? Hmmm... eller bare du? Har lurt litt på TWS olja. Har tatt livet av en motor (topp, turbo, osv.. hadde ikke noe med olja og gjøre, men gidder ikke det en gang til om jeg kan la være) Nei, Tønsberg er et stykke fra vest, men jeg har samboer som bor i Bergen innimellom. Skal dit til uka... Hvor mange blå er det når det er vinter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2005 Vi har rabatter hos enkelte Mekonomen sjapper ja.. Og diverse andre,sjekk Rabatt-forumet.. Hehe,hvor mange blå det er varierer jo da,men i Rena er det vel rimelig kaldt om vinterene? Er ikke det ei skikkelig kuldegrop da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2005 Jo, det kan bli litt småkjølig der. Som skrevet lett 30 kalde, og det er kjølig, spes for en bil uten motorvarmer.... Ikke lyst til å starte bilen når det er så kaldt jeg.... stakkars... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...