Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å bygge om sånn at jeg får 5x112 boltsirkel i stedet for 4x108 på min 90 quattro. (lettere å få i felger)

Går det an å bare skifte spindelen/navet eller må hele fjærbeinet skiftes?

Innbiller meg at det skal gå hvis navet passer inn i hjullagret. Hvis ikke, kan man vel ha flaks sånn at det hjullagret som passer på navet også passer i fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst er det lurt og skive i tittelen hva det er du ønsker og bygg om, da kan det tenkes at flere leser posten.

 

Prøv og søk litt på forumet, dette er et spørsmål som har vært oppe tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erlend... litt for lite info her..

 

Det er også forskjellig splines på hjulbossa, så det er mulig du må bytte drivledd/drivaksling også... Årsmodell den 90en din?.. Type 81/85 siden du har 4*108?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erlend... litt for lite info her..

 

Det er også forskjellig splines på hjulbossa, så det er mulig du må bytte drivledd/drivaksling også... Årsmodell den 90en din?.. Type 81/85 siden du har 4*108?

typ89 er det samme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld for for lite info! Men dere skjønte nok hva jeg mente. Det er en typ89. Tenkte ikke på splinsen jeg. Kanskje det er en forskjell der ja. Men da må det nye akslinger til. Hmmm.

Har ikke enkelte typ81/85 quattro 5x112? Hørte en som snakket om det en gang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte ikke på splinsen jeg. Kanskje det er en forskjell der ja. Men da må det nye akslinger til. Hmmm.

Har ikke enkelte typ81/85 quattro 5x112? Hørte en som snakket om det en gang..

 

Urquattro har 5x112. Er vel minst arbeid om du klarer å få tak i urq-understell, men jeg meiner på at du kan bruke komplett understell fra en type89 20V, den skal vel ha 5x112 tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Urquattro har 5x112. Er vel minst arbeid om du klarer å få tak i urq-understell, men jeg meiner på at du kan bruke komplett understell fra en type89 20V, den skal vel ha 5x112 tror jeg.

 

Typ89 20V har 4x108

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2 da? den vet jeg har 5x112.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2 da? den vet jeg har 5x112.

Stemmer :)

 

Men er mye forskjeller ute å går her, både i stikkakslinger, hjullager etc.

Mye som skal stemme :)

 

Det enkleste og beste er å få tak i noe komplett fra en annen bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jess. få i stikkakslinger med drivledd, spindel og hjullager som passer. Tviler på at det er noe forskjell på diameteren i det hullet lageret skal stå i på fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

billigar å kjøp nye felga en å bygg om for å finn brukte ?!?

senk! kjør, selg kjøp s2 avant :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.