#1 Skrevet Juli 11, 2005 Gjelder en Audi 200 20V Avant. Har i det siste oppdaget lekkasje inn i bakasjerom på passasjerside der hvor jekken ligger etc. Altså rommet ved siden av reservedekksbrønnen til høyre. Har tatt av baklykter,nye pakninger og sikaflex. Skjønner ingenting jeg. Siste mulighet for å finne synder inngang er vel å ligge bak i bagasjerom og få bilen spylet med vann på utsiden. Tenkte kanskje at det kom inn vann gjennom lufterillene i dette rommet. Men er sikkert ikke mulig? Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2005 Av lekkasjer jeg har sett i typ44 bagasjerom har vannet som oftest kommet inn gjennom gjennomføringer til bolter for hengerfeste, gjennom lyktene (både pakninger og sprukne lykteglass), vann gjennom skiltlampene som har rent inn via bagasjeluka pga tett drenering (avant). Jeg har også sett at limen som limer reservehjulsbrønnen til karosseriet går opp og at det kommer inn vann derfra samt at på avant så ryker rutelimen på bakrutene slik at det trekker inn vann derfra. Har du rails kan du jo sjekke om det er tett rundt de. Sjekk også rundt antennefoten (lite trolig at dette vannet kommer seg helt ned i rommet under gulvet da men). Edit: Og så var pakningen rundt bagasjelokket på min 200 avant så slapp i øvre kant at det rant inn vann ved høytrykkspyling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2005 Av lekkasjer jeg har sett i typ44 bagasjerom har vannet som oftest kommet inn gjennom gjennomføringer til bolter for hengerfeste, gjennom lyktene (både pakninger og sprukne lykteglass), vann gjennom skiltlampene som har rent inn via bagasjeluka pga tett drenering (avant).Jeg har også sett at limen som limer reservehjulsbrønnen til karosseriet går opp og at det kommer inn vann derfra samt at på avant så ryker rutelimen på bakrutene slik at det trekker inn vann derfra. Har du rails kan du jo sjekke om det er tett rundt de. Sjekk også rundt antennefoten (lite trolig at dette vannet kommer seg helt ned i rommet under gulvet da men). Edit: Og så var pakningen rundt bagasjelokket på min 200 avant så slapp i øvre kant at det rant inn vann ved høytrykkspyling. Ok. Takker Kay Eneste tilfelle når vann kommer inn er når bilen står i ro. Fikk dette bekreftet da bilen sto i ro denne helga. Skal sjekke vinduslim og baklyktene ikveld. Sukk..masse sikaflex må ut igjen Ser vel ingen annen utvei enn å ligge der bak og få sambo til å spyle bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2005 du kan jo skjekke om det er rustet hull i innerskjermen der bak... Der var det et stort hull hos meg Men da burde vel vannet kommet inn når du kjører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2005 du kan jo skjekke om det er rustet hull i innerskjermen der bak...Der var det et stort hull hos meg Men da burde vel vannet kommet inn når du kjører... Takker og bukker for alle tips jeg Skal ta en titt og spyle ulike områder senere ikveld. Kun 1/2 liter som har kommet,men uansett skal det ikke være slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2005 Jeg oppdaget fukt i mitt bagasjerom og spekulerte på hvor det kom fra.. Så jeg tørket opp alt og la ut en hel masse tørkepapir i bagasjen, så et par dager senere så jeg hvor det kom fra, altså der papiret var vått, i mitt tilfelle baklyktene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2005 Jeg oppdaget fukt i mitt bagasjerom og spekulerte på hvor det kom fra.. Så jeg tørket opp alt og la ut en hel masse tørkepapir i bagasjen, så et par dager senere så jeg hvor det kom fra, altså der papiret var vått, i mitt tilfelle baklyktene:) Hehe..som den ung og skarp student du er så bør jeg ta dette til meg og teste ut. Vi eldre tenker ikke enkelt vettu Den var ikke dum du. Kommer tilbake med info senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2005 Har nå ligget i bagasjerom mens sambo har spylet vann. Lyktene er tette etter min aksjon for 3 uker siden. Der hvor støtfanger kommer mot karross (partiet under lyktene) og under lufterillene på passasjersiden, så kommer det inn vann. Så..phuu.. jeg må nå av med støtfanger bak for å tette dette ser det ut for. Synes alt virker litt rart,men ser med en gang hvor vannet kom når vannspruten kom utenfra. Takker for alle svar som ble gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 13, 2005 Jeg har også sett at limen som limer reservehjulsbrønnen til karosseriet går opp og at det kommer inn vann derfra samt at på avant så ryker rutelimen på bakrutene slik at det trekker inn vann derfra. Jupp. Da fikk du rett der Kay. Viser seg at det kommer vann inn gjennom begge siderutene bak. Har bestilt time til glassmester nå. 3500kr for ut/inn montering er ikke så ille egentlig. Blir tett værtfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2005 Jupp. Da fikk du rett der Kay. Viser seg at det kommer vann inn gjennom begge siderutene bak. Har bestilt time til glassmester nå. 3500kr for ut/inn montering er ikke så ille egentlig. Blir tett værtfall Ser man det Med det samme rutene er ute kan du jo også få kontrollert hjørnet nederst bakerst på sidevinduet på førersiden. Dette er standard rustplass på typ44, både avant og sedan. Og av en eller annen grunn ruster det fortere på førersiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 13, 2005 Ser man det Med det samme rutene er ute kan du jo også få kontrollert hjørnet nederst bakerst på sidevinduet på førersiden. Dette er standard rustplass på typ44, både avant og sedan. Og av en eller annen grunn ruster det fortere på førersiden. Ja det var slik rust på min kompis sin '86 avant. Men på min så er den rustfri. Må nesten være det eneste som ikke kommer til å plage meg når det gjelder denne bilen nå altså Begynner å bli en gammel og dyr bil dette. Men 100% strøken er ikke langt unna for å si det sånn. Nytt listeverk forran og bak er kjøpt idag. Takker igjen Kay for dine svar. Kjekt å ha flere i klubben med kjennskap til disse gamle "S" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2005 Da er bilen hentet hos Riis Bilglass i Bodø. De holdt på 4 timer lengre pga at det er blitt etterfuget med silikon fra tidligere eiere. Nye lister ble det også. 110% tett bagasjerom nå. KJEMPE fornøyd!! STOR takk til Riis for kjempeservise!! Takk til de som svarte ang mulige lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...