Anbefalte innlegg

I all hast så tok jeg å grunnet ned og lakkerte opp panseret igår.

Selv om jeg hadde litt problemer med sprøyta (ga litt mye lakk og lukket ikke skikkelig) så satte jeg i gang.

 

Uansett, lagene ble litt tykke og jeg har fått den typiske appelsinhud effekten. Det jeg lurer på da er følgende:

 

- Kan den poleres eller rubbes ned på noen måte, hva bør brukes av produkter? Eller må den pusses med meget fint papir og så rubbes?

- Hvor lenge må jeg vente før jeg kan gjøre det

 

Lakken er av type LY3D Tornadorød fra Lesonal uten klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan pusse ned for å glatte den ut, det er vanlig i showbil-kretser. Begynn med 1600 papir, gå over til 2000 og gjerne enda finere hvis du finner det, deretter er det rubbing, og polering. Vær forsiktig langs kantene så du ikke sliper i gjennom. Du bør vente noen uker for at lakken skal herde ordentlig før du gjør dette, tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med AutoGlym sin proffserie med rubbing. "02B" er fin å polere ned lakk som er pusset med 2000 papir. Jeg bruker en roterende (ikke oscilerende) maskin og AutoGlym sine poleringsputer av skumgummi.

 

Jeg er også ganske flink til å kjøre på for hardt slik at jeg kjører gjennom lakken på kanter og hjørner. Som Per sier, vær forsiktig.

 

Jeg har blitt anbefalt å rubbe dagen etter lakking, da er lakken ennå litt mjuk og lar seg lettere bearbeide. Men dog lettere å ta for mye : eek :: bh :

 

Lykke til.

 

PS: Legg gjerne ut bilder av før, under og etter rubbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk mye vann, gjerne med litt såpe i...

Husk bilder;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir veeeldig i tvil om hva jeg skal gjøre... Kan enten gjør det imorgen, ca 72 timer etter lakkering (vel og merke så har det vært ekstrem varme her disse dagene)... Eller vente til jeg kommer ifra Tyskland den 31 Juli.

 

Ville helst prøvd å polere ned uten å bruke sandpapir, har sikker så uflaks at jeg kjører noen saftige riper... :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg rådet til Per, bare pass på å ikke bruke så mye kraft når du sliper. La papiret gjøre jobben, da får du ikke værre riper enn det du kan fikse med rubbing og polering.

Det går ann å slipe på det sånn det er nå, men har du tid til å vente så gjør det.

Du kan prøve med grov rubbing dersom du ikke vil slipe, men vet ikke hvor langt du kommer med det. Vannsliping er nok det beste alternativet, dersom du ikke vil sprøyte på nytt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprøyte på nytt vil jeg ikke da panseret har noen ugjevnheter som er vanskelig å ta, men kan vel prøve meg først med grov rubbing etter tysklandsturen... Evt om noen i Agder kretsen har lyst å hjelpe meg med puss... uten ansvar seff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan med fordel anbefale å slipe med fint papir og vann (2000-2500). Og for all del bruk kloss.

Har noen fullskala forsøk på samvittigheten med meget godt resultat.

Etter slipinga polerer du opp med maskin.

lukematt1.JPG

lukepolert.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal få lov å ta mitt panser når jeg kommer ifra tyskland for en billig peng ok du vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt om noen i Agder kretsen har lyst å hjelpe meg med puss... uten ansvar seff :)

 

Send en PM til meg når du er tilbake fra kontinentet, så kanskje vi kan få til noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puss med 200papir og kloss eller en litt hard svamp, deretter rubber du hele greia med en litt bra, grov rubbing. Husk å bruke maskin med skumgummipute. Så polerer du etter å ha rubba.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.