Problemer med automatkasse i '92 A100 2.8

Anbefalte innlegg

Hei folk!

Automatkassa i bilen min har begynt å tulle litt. Problemet er bare mellom 3. og 4. gir. Det begynte med at den slura en del før den banka inn 4. giret, men nå er det tider hvor den ikke "tar" på 4. i det hele tatt. Giret ligger inne (turtallet er riktig), og bilen bremser t.o.m. på det, men hvis jeg gir gass, bare slurer den. Men dette er ikke hver gang, innimellom fungerer 4. som det skal... Har fått noen tips om at det muligens er noen clutcher som er slitte, men da skulle den vel feilet hver gang? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lenge siden forrige oljeskift? Det er utrolig hvilke symptomer som kan komme fra en automatkasse med gammel olje. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakk å bytte olje en gang før jeg måtte på ferie, og det hjalp litt. Den tar i 4. gir 95% av gangene nå, men den slurer alltid før den girer, så jeg gjør det manuelt. Noe logikk i at den nå blir bedre og kanskje helt fin hvis jeg bytter olje 1-2 ganger til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hjelpe ja , for du får bare skiftet ca 2/3 del av oljen i ei tomatkasse,

også viktig og bytte sil --

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Vist du ringer til et firma i indre Østfold som heter RATS på tlf 69828240.

Dem gutta dær har snøring.Hjalp meg med s4 min når den var automat. Lykke til. Håkon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.