#1 Skrevet Juli 11, 2005 Har mistet heilt pådraget på s2`n ... Fjusker litt når den står på tomgang, å når jeg skal gi på fjusker den veeldi. Kan dette ha noe med luftmengemåler`n, lamdason elr pluggene? Andre forslag? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2005 Det er neppe lambdasensoren, den skal ikke forårsake fjusking, bare litt ujevn gange og et sykt bensinforbruk... Merker du noen forskjell fra bilen er kald til når den har stått varm en stund? Kan være tempgiveren til styreenheten(sitter på toppen av innsugsmanifold) som er gåen. Om luftmengdemåleren fungerer kan du teste ved å koble den fra, da går bilen i nødmodus og om den går bedre da så er LMM synderen...renses med isopropanol e.l, Samme metode kan brukes på magnetventilen, koble den ut, går bilen bedre da? Et triks kan være å dra ut sikringene til Motronic'en, da slettes eventuelle feilkoder og om bilen da går bedre en liten stund så vet du det er noe feil med en måler/giver/sensor. Annet: Sjekk tilstand på alle tennpluggene og sørg for at de er skrudd til skikkelig. Sjekk tilstand på turboslanger. Og selvfølgelig at luftfilteret ikke er potte tett. VAG forhandleren har utstyr til å lese ut feilkoder, kan være like greit å få dette gjort først som sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2005 Det er neppe lambdasensoren, den skal ikke forårsake fjusking, bare litt ujevn gange og et sykt bensinforbruk... Merker du noen forskjell fra bilen er kald til når den har stått varm en stund? Kan være tempgiveren til styreenheten(sitter på toppen av innsugsmanifold) som er gåen. Om luftmengdemåleren fungerer kan du teste ved å koble den fra, da går bilen i nødmodus og om den går bedre da så er LMM synderen...renses med isopropanol e.l, Et triks kan være å dra ut sikringene til Motronic'en, da slettes eventuelle feilkoder og om bilen da går bedre en liten stund så vet du det er noe feil med en måler/giver/sensor. Annet: Sjekk tilstand på alle tennpluggene og sørg for at de er skrudd til skikkelig. Sjekk tilstand på turboslanger. Og selvfølgelig at luftfilteret ikke er potte tett. Hmm.. Jeg har hatt mistanke om HØGT bensinforbuk i det siste... Merker ikke noen forskjell på varm å kald motor nei Får jeg opp noen beskjed om den går i nødmodus? Prøvde å koble fra LMM .. Men den var det ikke Ladetrykket har jeg, så det er ikke noe problem.. Lurer på om d kan være pluggene, Får bare prøve videre... Tips mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2005 Hvor ligger magnetventilen? Å ligger sikringa til motronic`en i sikringsboksa, elr er det en egen sikring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2005 Hvor ligger magnetventilen?Å ligger sikringa til motronic`en i sikringsboksa, elr er det en egen sikring? Sjekk i instruksjonsboka di,der står d sikkert en liste over sikringene med nummer på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2005 ta en svik test på bilen..høres ut som det er sprekk i en av turboslangene, siden du fortsatt har trykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2005 Akkurat samme problemer her. -Bensintørst -Ujevn tomgang -Rykker noe forferdelig når turbotrykket bygger seg opp -1.5bar turbotrykk men føler ingen effekt av det Dette er forsøkt -Nye plugger -Byttet magnetventil (denne hadde sprukket) -Ny membran i WG (hadde også sprukket/revnet) -Testet LMM, ser ut til å være i orden -Sjekket IC og alle slanger -Nytt luftfilter -Ny lambda -Sjekket feilkoder, ingen å finne.. Dette er på gang: -Skal skifte temp.giver, har denne liggende -Skal skifte ut 2 coiler, plastikken på disse ha gått helt i oppløsning. -Nye tennplugghetter -Skal skifte en ventil på veivhusventilasjonen. Ikke sikker på hva denne heter, men membranen inne i den var gått i oppløsning og bilen drar olje inn i innsuget. Har ikke så mye peiling på Audi, så det har blitt en del prøving og mest feiling. Blir den ikke bra etter neste runde, ryker den inn på verksted. Nederlag.. Hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2005 Hvor ligger magnetventilen?Å ligger sikringa til motronic`en i sikringsboksa, elr er det en egen sikring? Magnetventilen sitter hektet på slangen som går fra LMM til turbo. Går en slange fra den til wastegate. Bare å trekke ut strømkontakten. På min RR/3B motor sitter Motronic-sikringene i sikringsboksen i motorrommet, to røde holdere merket "Motor Moteur" med to sikringer hver. Vent noen minutter før du setter dem inn igjen. (Tenningen skal være av hele tiden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2005 ta en svik test på bilen..høres ut som det er sprekk i en av turboslangene, siden du fortsatt har trykket. Tror Jo kan ha rett her, normalt skal bilen gå i nødmodus ved feil, kan være at du trekker falskluft og at motoren får mer luft enn det LMM "tror". Alternativt kan det sitte en stivere fjær i WG som "jukser" ved å holde et konstant høyt grunntrykk. (På tross av nødmodus) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...