Høyde på batteri Audi C4

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått konstatert dårlig batteri i A6'en min idag, og er på jakt etter nytt. I S4'en har det tidligere stått i ett for høyt batteri, som resulterte i kortslutning og tilløp til brann i baksetet. Dette tenker jeg å prøve å unngå i A6'en :P 

 

Så, hvilke batterier kjører C4-folket med? De jeg finner i så og si alle kataloger (Mekonomen, NDS, Romnes) er 190mm høye, og jeg leser på nett at de ikke bør være høyere enn 168mm :P 

 

Kjør debatt! :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke det er mulig å få tak i batteri med riktig høyde så må et plastlokk/deksel monteres slik at det ikke kan oppstå kortslutning. Tror jeg hadde montert et isolerende lokk uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det ikke tvil om at jeg gjør uansett :P  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jo isolerte polklemmer også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

190 mm skal gå bra. Det er da toppen på batteriet ligger rett under stålkanten i fremkant mot teppet. Med nedsenkede poler selvfølgelig. Med 168 mm vil du ikke få stort nok batteri i forhold til anbefalt til diesel i alle fall (74 ah mener jeg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk litt hjelp av Møller nå, OE nummeret på batteriet er 191915105AC. Når jeg kjører dette nummeret i NDS sine systemer, så får jeg opp 70ah batteri med 640a startstrøm. Batteriene jeg får treff på er 175mm høye. 

 

Det som står i nå er noe Feiltema greier på 90ah og 700a i startstrøm. Ser altfor høyt ut. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ett på jobb, riktignok ett Opel-batteri, men jeg tror kanskje det går! 

 

85Ah 800CCA EN, 353mm langt, 175 høyt og 175 bredt! :) 

 

EDIT: Det blir jo alt for langt... Snakka med Exide Sønnak nå, SA 852 burde gå fint. 85Ah 800A 315x175x175 :D Da blir det bestilt nytt ! ;)  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.