#1 Skrevet September 28, 2020 Hei! Jeg har fått konstatert dårlig batteri i A6'en min idag, og er på jakt etter nytt. I S4'en har det tidligere stått i ett for høyt batteri, som resulterte i kortslutning og tilløp til brann i baksetet. Dette tenker jeg å prøve å unngå i A6'en Så, hvilke batterier kjører C4-folket med? De jeg finner i så og si alle kataloger (Mekonomen, NDS, Romnes) er 190mm høye, og jeg leser på nett at de ikke bør være høyere enn 168mm Kjør debatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2020 Hvis ikke det er mulig å få tak i batteri med riktig høyde så må et plastlokk/deksel monteres slik at det ikke kan oppstå kortslutning. Tror jeg hadde montert et isolerende lokk uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2020 Ja, det er det ikke tvil om at jeg gjør uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2020 Får jo isolerte polklemmer også 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2020 190 mm skal gå bra. Det er da toppen på batteriet ligger rett under stålkanten i fremkant mot teppet. Med nedsenkede poler selvfølgelig. Med 168 mm vil du ikke få stort nok batteri i forhold til anbefalt til diesel i alle fall (74 ah mener jeg) 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2020 Fikk litt hjelp av Møller nå, OE nummeret på batteriet er 191915105AC. Når jeg kjører dette nummeret i NDS sine systemer, så får jeg opp 70ah batteri med 640a startstrøm. Batteriene jeg får treff på er 175mm høye. Det som står i nå er noe Feiltema greier på 90ah og 700a i startstrøm. Ser altfor høyt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2020 (endret) Jeg fant ett på jobb, riktignok ett Opel-batteri, men jeg tror kanskje det går! 85Ah 800CCA EN, 353mm langt, 175 høyt og 175 bredt! EDIT: Det blir jo alt for langt... Snakka med Exide Sønnak nå, SA 852 burde gå fint. 85Ah 800A 315x175x175 Da blir det bestilt nytt ! 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...