Anbefalte innlegg

Har ei Caravelle med 2.5tdi axl som er rulla 350.000km

Har også liggende en byttemotor men er en acv som bare er gåd 30.000km 

 

Så spørsmålet er hva må flyttes over fra axl motoren. 

 

Turbo må over sin  det er en vgt turbo

 

Må dyser og dieselpump også over?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipset er å slå opp i delelister (før jeg poster innlegget ser link bra ut.... men ikke etter posting. Sjekk tråder om delekataloger som ligger klistret i denne kategorien)

Jeg kjenner ikke AXL men basert på god kjennskap til flere av de andre 2,5tdi oppsettene så TIPPER jeg følgende:

- Større dysespisser på AXL

- Annen programvare. Dersom dieselpumpe er lik er trolig ledningsnett og selve motorstyring foruten chippene like.

- Dieselpumpe høyst usikkert, spørs nok litt på årsmodell. Vet det var et skille med ulikt antall pinner på el-stikk på ulike årsmodeller av ACV. Mulig nyeste er lik som AXL?

- Turbo er trolig ikke helt lik, men vil kanskje kanskje fungere om hverandre. Er jo VNT på 102 hk. Kan feks nevne på A6 med 115 og 140 er eksosutløpet litt trangere på 140 som resulterer i raskere spool-up og større fart på turbinen ved samme eksosmengde. Ved trimming kan man ved fordel bruke 115.

- Alt av mekanisk og sensorer er trolig helt likt. 

- Svinghjul har muligens litt annen fjærkarakteristikk, men vil sannsynligvis fungere helt fint om hverandre.

 

Som nevnt er dette gjetninger og ikke fakta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.