Skifte håndbrekkvaijere Allroad C5. Hvordan få vajer ut foran?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Har begynt med utskiftning av disse vajerne og etter å ha søkt her fant jeg denne: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/Audi_C5_A6_BrakeSystems.pdf

Det har til nå gått som smurt, men jeg sliter med å få selve kula på vajeren ut av braketten foran? Det er beskrevet i linken over, men det er en metode her som jeg ikke forstår:P

Har noen et triks på å få den ut? Etter det jeg har skjønt må den bakover. Den er nå løs helt frem til der hvor den går igjennom tunnellen foran.

 

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er likt på B5 så mener jeg at kula må fram og så presses inn mot senter og deretter bakover. Tror jeg løfta litt i selve håndbrekket for at ikke kula skulle dette inn på plass igjen. Vaieren må selvsakt være løs i andre enden9_9

Jeg tok og av hele midtkonsollen for å få bedre tilkomst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat! Hele midkonsollen er demontert ja. Så vajerne skal inn mot midten og bakover da? Må det løsnes noe fra undersiden, der hvor vajeren går igjennom tunellen? Der er det rustet på min, og vanskelig å se. Ellers virker den å være helt løs

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg så drog jeg de bare ut når kulene var løs fra selve brekket. Trangt å komme til pga eksos og mellomaksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.