#1 Skrevet Juli 11, 2005 Hvor mye må man regne med å ut med for en g60 ombygging til 16vT med ca 250gamp? s2 stempler/råder 16v topp "porche" innsug mappet chip dyser bensintrykksregulator turbo kam? ny bensinpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2005 Dette hørtes ganske likt ut som mitt oppsett.. Det blir fort ganske mye penger selv om man ikke hadde regnet ut det.. Stempler og råder: Får vel kjøpt brukt for 3500-4000,- Topp: Tja, ca 2000,- "Porsche"/audi femmer-innsug: Lå/ligger et modifisert RS2 innsug til salgs for 7000,- her på forumet. Dyser: ca 2500 for 440 cc/m dyser som vel er minium av hva man burde ha etter som jeg har skjønt. Chip: tja, ca 2000,- Bensintrykksregulator koster vel opp mot 1500,- ? Turbo varierer i pris. Spørs om man velger Garrett eller KKK eller annet merke. Jeg kjøpte en K26 i bra stand til 2000,-. Bruker da modifisert turbo-manifold fra audi S4. Skal man kjøpe custom-lagd manifold til T3 eller T4 turbo, så kommer det vel fort på 6000,-. Og når man først åpner en motor sånn, så kan man jo allikevel skifte lagere og bolter etc etc..Kommer fort på 3000,- der også.. Kanskje balansere veiva,svinghjul og clutch i tillegg ? Koster vel fort kanskje et par tusen der ? Merket på min med G60 clutch, at den begynte å slure..Derfor kjøpte jeg meg en ren 4 puck sinter. Kostet 3700,- Så grovt regnet, sikkert glemt noen vesentlige deler, så kommer man på den nette sum av : nærmere 30 000,-.. Men morro er det!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2005 2,0L 16v 9A motor, dobble pakninger og ARP bolter. Eksosmanifold 3500-4000 Turbo 8000-9000 fuelrail må du også ha 1500-2000 Med 440 dyser, turbo og riktig chip er dette et oppsett til 320+++ En turbo til 250 hk koster kanskje 500-1000 kr mindre og dysen noen hundre lapper mindre, så ser ikke noen grunn til å gå for bare 250 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2005 Er det ikke like grett å gå for en Vr6 med det samme en skal bruke mye penger på motor å heller invistere i "snurr" på den?.. sett turbosett fra usa til 13-15 tusen norske. skulle nesten tro det vil fungere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2005 Er det ikke like grett å gå for en Vr6 med det samme en skal bruke mye penger på motor å heller invistere i "snurr" på den?.. sett turbosett fra usa til 13-15 tusen norske.skulle nesten tro det vil fungere Hvis du skal ha drag race bil - så jo ... Rett frem bil med vr6 i golf2 ... Alt for frem tungt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2005 Kluet er bare det at jeg har en PG blokk og topp liggende, et brent stempel i den, så jeg må nok borre... hadde bare hatt lyst til å tuste med det i vinter og tia utover det... men blir fort dyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2005 Hmm ja en Vr6 blir vell en Gooo del tyngere kan jeg tro, neppe noe svin-kjøre-bil til svingete vei nei.. heh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2005 Kluet er bare det at jeg har en PG blokk og topp liggende, et brent stempel i den, så jeg må nok borre... hadde bare hatt lyst til å tuste med det i vinter og tia utover det... men blir fort dyrt... Blir nok ikke noe dyrer å gå ut i fra en 9A motor som er hel og dobble pakninger, enn å sette 16v topp på PG blokken med 4 nye stempler og råder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2005 Kluet er bare det at jeg har en PG blokk og topp liggende, et brent stempel i den, så jeg må nok borre... hadde bare hatt lyst til å tuste med det i vinter og tia utover det... men blir fort dyrt... Ikke bare stempel, råder og topp som trengs. Regreimsdrev, mellomaksel, oljepumpe osv kan for gi ekstra kostn. Har selv brukt 8V blokk med 16V innmat og topp, så jeg vet litt om dette. Komplett 16V er enklest og billigst uansett. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...