Ombygging av g60 til 16vT: Pris??

Anbefalte innlegg

Hvor mye må man regne med å ut med for en g60 ombygging til 16vT med ca 250gamp?

 

s2 stempler/råder

16v topp

"porche" innsug

mappet chip

dyser

bensintrykksregulator

turbo

 

 

kam?

ny bensinpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes ganske likt ut som mitt oppsett..

Det blir fort ganske mye penger selv om man ikke hadde regnet ut det..

 

Stempler og råder: Får vel kjøpt brukt for 3500-4000,-

Topp: Tja, ca 2000,-

"Porsche"/audi femmer-innsug: Lå/ligger et modifisert RS2 innsug til salgs for 7000,- her på forumet.

Dyser: ca 2500 for 440 cc/m dyser som vel er minium av hva man burde ha etter som jeg har skjønt.

Chip: tja, ca 2000,-

Bensintrykksregulator koster vel opp mot 1500,- ?

Turbo varierer i pris. Spørs om man velger Garrett eller KKK eller annet merke.

Jeg kjøpte en K26 i bra stand til 2000,-. Bruker da modifisert turbo-manifold fra audi S4.

Skal man kjøpe custom-lagd manifold til T3 eller T4 turbo, så kommer det vel fort på 6000,-.

Og når man først åpner en motor sånn, så kan man jo allikevel skifte lagere og bolter etc etc..Kommer fort på 3000,- der også..

Kanskje balansere veiva,svinghjul og clutch i tillegg ? Koster vel fort kanskje et par tusen der ?

Merket på min med G60 clutch, at den begynte å slure..Derfor kjøpte jeg meg en ren 4 puck sinter. Kostet 3700,-

 

Så grovt regnet, sikkert glemt noen vesentlige deler, så kommer man på den nette sum av : nærmere 30 000,-..

 

Men morro er det!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,0L 16v 9A motor, dobble pakninger og ARP bolter.

 

Eksosmanifold 3500-4000

Turbo 8000-9000

 

fuelrail må du også ha 1500-2000

 

Med 440 dyser, turbo og riktig chip er dette et oppsett til 320+++

 

En turbo til 250 hk koster kanskje 500-1000 kr mindre og dysen noen hundre lapper mindre, så ser ikke noen grunn til å gå for bare 250

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke like grett å gå for en Vr6 med det samme en skal bruke mye penger på motor å heller invistere i "snurr" på den?.. sett turbosett fra usa til 13-15 tusen norske.

skulle nesten tro det vil fungere : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke like grett å gå for en Vr6 med det samme en skal bruke mye penger på motor å heller invistere i "snurr" på den?.. sett turbosett fra usa til 13-15 tusen norske.

skulle nesten tro det vil fungere : rock :

 

Hvis du skal ha drag race bil - så jo ...

 

Rett frem bil med vr6 i golf2 ... Alt for frem tungt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kluet er bare det at jeg har en PG blokk og topp liggende, et brent stempel i den, så jeg må nok borre... hadde bare hatt lyst til å tuste med det i vinter og tia utover det... men blir fort dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja en Vr6 blir vell en Gooo del tyngere kan jeg tro, neppe noe svin-kjøre-bil til svingete vei nei.. heh..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kluet er bare det at jeg har en PG blokk og topp liggende, et brent stempel i den, så jeg må nok borre... hadde bare hatt lyst til å tuste med det i vinter og tia utover det... men blir fort dyrt...

Blir nok ikke noe dyrer å gå ut i fra en 9A motor som er hel og dobble pakninger, enn å sette 16v topp på PG blokken med 4 nye stempler og råder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kluet er bare det at jeg har en PG blokk og topp liggende, et brent stempel i den, så jeg må nok borre... hadde bare hatt lyst til å tuste med det i vinter og tia utover det... men blir fort dyrt...

 

Ikke bare stempel, råder og topp som trengs. Regreimsdrev, mellomaksel, oljepumpe osv kan for gi ekstra kostn. Har selv brukt 8V blokk med 16V innmat og topp, så jeg vet litt om dette. Komplett 16V er enklest og billigst uansett.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.