Anbefalte innlegg

Hva skal jeg bruke for grov-rengjøre motoren før overhaling? Tenker sort olje slam/belegg. Trenger tips. Min første motoroverhaling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du innvendig eller utvendig?? Utvendig så funker det med heftig avfetting og stiv børste hvis du kommer skikkelig til(Motoren ute av bilen). Er det innvendig du mener ville jeg tatt den med til et Verksted de kan ta syrevask av den. Gjorde det med 1.8E maskinen min og den ble som ny(Uvendig og, så to fluer i en smekk)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du innvendig eller utvendig?? Utvendig så funker det med heftig avfetting og stiv børste hvis du kommer skikkelig til(Motoren ute av bilen). Er det innvendig du mener ville jeg tatt den med til et Verksted de kan ta syrevask av den. Gjorde det med 1.8E maskinen min og den ble som ny(Uvendig og, så to fluer i en smekk)..

 

Motoren er ute avbilen. Har tenkt å ta den til verksted for akkurat slik vask som du snakker om. Ville bare skru toppen / Blokka / Bunnen i fra enannen først og demontere alt før jeg gjør det.

 

Hvilken avfettnings middel brukte du? Har prøvd Biltema motorvask. Det funket ikke spesielt bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt motorvasken til AutoGlym. Men tar du blokk og topp til syrevask blir den helt rein likevel.

Men er sikkert noe her som har noen tips til kraftvasker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver Auto Glym. Synes det er litt flaut å komme med så skiten motor som jeg har. Også har jeg jo heller ikke noe å frakte en hel motor i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test det vist det ikke kommer andre forslag.. Men husk grov/stiv børste og la det virke en stund først.. Gjerne spray på flere ganger slik at det holder seg fuktig før du koster..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen er det å syrevaske en motor da? vil det ikke gå utover dim på lagerbakker sylindre og annet nøyaktighet? eller tar det bare drit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk varmt vann, bare tenk deg hvordan det er å vaske hendene etter etter litt "drittjobb" i kaldt vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av lagre må byttes etter syrevask. Hone sylindre Ellers ingen problem.

Kan være litt jobb og bytte kamlagrene i toppen på noen motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er komplett med topp og bunnpanne så er det jo alltid å begynne med avfetting og høytrykkspyler. Da får du vekk masse skit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vanlig Bilrengjøring fra Shell. Eller VM-Rens fra Würth.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra tips her. Setter i gang en av de første dagene. Blir motoren fin legger jeg ut bilder. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort. What a mess. : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du og hva ble resultatet : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du og hva ble resultatet : rolleyes

 

Brukte Biltema Bilavfetting og høytrykspyler. Resultatet ble helt ganske bra. Toppen og olje sump ble i hvertfal helt rene. Skal begynne å skru ifra alt i morgen. Må bare få tak i esker og merkelapper så jeg klarer å sette alt sammen igjen som det var. Har ikke noe "før" bildet så det blir lite vits med "etter" bilde. Men kan være jeg tar et i kveld. Just for show : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om gameldags trim. Tenker å : bore opp, nye stempler, skifte alle lager, råder, slipe og porte topp, 260-264 cam. Skal prøve å gjøre alt selv :ridder:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

crc sin motorvask skal visstnok være den beste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar fram denne igjen eg.

 

skal lakke ein motor. har no plukka ifra alt av deler på utsida av blokka. sitter no med to deler (blokk og topp) som eg vil ha vaska inn og utvendig. toppen skal tiltrykktesting og plantesting.

viss eg syrevasker det så må eg skifta alle lagrane og det vil eg helst slippa.

 

kva andre metoder er det??

har hørt at man høytrykk spyler blokka/toppen inn og utvendig. så blåsa med luft gjennom kanaler og slik for å fjerna vatten og så gå over med ein slags "rense spray" i kanaler. og seff setta det på tørt og varm plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.