Noen som vet om en HDV gearkasse kan brukes for å erstatte en JLU kasse på Passat?

Anbefalte innlegg

Virker for meg som HDV og JLU kan være "samme" kasse, er det noen som vet om en HDV vil være en direkte erstatning for en JLU kasse på en 2.0 TDI Passat (BKP motor).

Eventuelt hva som kan være forskjeller på disse ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://workshop-manuals.com/audi/a3_mk2/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_02q_front-wheel_drive/technical_hidden/gearbox_identification/code_letters_allocation_transmission_ratios_capacities/

https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk5/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_02q/technical_hidden/front-wheel_drive_gearbox_identification/front-wheel_drive_identification_codes_assembly_allocation_and_capacities_golf_2004?/

Ut fra tabellene har dem samme spesifikasjoner. Eneste forskjellene jeg ser i hiddenen er produksjonsår. 

Jeg vil sterkt anta at JLU (Den nyere kassen) har forbedringer internt, men såvidt jeg kan se er dem like på det ytre, og ikke minst på girutveksling. Det er det viktigste.

Broren min satte inn en differensial som var lik ytre, men som hadde annen utveksling. Da klikka bilen og gikk i nødmodus, for hastighetssensoren målte da feil. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Ja, såg de der så gikk egentlig ut fra at det skulle være ok, blir nok å gjøre et forsøk :)

Fikk det mer eller mindre bekreftet fra Møller også at disse skulle kunne erstatte hverandre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at denne funket helt fint, eneste var at jeg måtte bytte over den ene braketten som gir "wiren" går inn på da pinnen denne skal ned på var for tykk, men tror denne forskjellen har med årsmodeller å gjøre, og ikke nødvendigvis kassen......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.