08 Passat 1.9TDI BLS - Starter avogtil

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært litt spontan, så nå sitter jeg her å er den stolte eier av en 2008 Passat 1.9TDI med BLS motor.

Denne starter ikke nå, men jeg har hatt den igang i ca 10-15 minutt (kun tomgang) på kald motor. Nå har den stått inne på jobb, så den er ca 20 grader. 

Ingen motorlys, MEN jeg får opp feilkode på glødeplugger (sylinder 3 og 4), og misfire på sylinder 3.

Noen som har vært borti samme feilkoder før? 

Kodene er: 

005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)

P161C - 000 - Open circuit

005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13)

P161D - 000 - Open circuit

000771 - Cylinder 3

P0303 - 000 - Misfire Detected

Freeze frame:

RPM: 840 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %
Voltage: 14.21V

Inj. Quantity: 2.96 mg/str

Temperature: 36.0 C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta glødeplugger på cyl 3 og 4, får fortsatt ikke start. Tenker å ta av topplokket for å se stand på kamaksel og sjekke ledningsnett til dyse nr.3 :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter ikke, altså drar fint på starter men null antydning til å tenne?

Km stand? Starter den hvis du triller den i gang? (Slitt bakstykke på tenningslås, slik at tenningskrets ikke slutter når nøkkel er i starterstilling).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den drar fint på starter, og har antydning til å fyre etter å ha blitt kjørt litt på starteren. Men den kommer altså ikke over "kneika" og starter. Den står koblet på en kraftig batterilader (25A), så det skal ikke være noe problem med strøm. Toppladet og bra batteri som står i, har testa det og bare for sikkerhets skyld. 

Denne har jo en sånn tenningslås man setter nøkkelen inn i og trykker inn, ikke en man vrir rundt. Tror ikke problemet jeg har med bilen er relatert til nøkler eller tenningslås egentlig. Bilen er kjørt litt i overkant av 180K. Har ikke forsøkt å trille den i gang. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg dette skal være løst. 

Har bytta følgende: 

Ledningsnett til dyser

Dysetetninger cyl 3

Drivstoffpumpe i tank (dette oppdaget jeg ikke før vi skulle "purge" drivstoffsystemet etter å ha vært ute med dyse)

Bilen starter og har nå gått på tomgang i over 2 timer samlet :D  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.