Erfaring med linjeboring/honing av topp?

Anbefalte innlegg

Har en 7A 20v-topp i god stand, som dessverre mangler originale kambukker. «Alle» vet at kambukkene er unike for hver topp, men har noen gjort dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har en 7A 20v-topp i god stand, som dessverre mangler originale kambukker. «Alle» vet at kambukkene er unike for hver topp, men har noen gjort dette?

Har sett at motorverksted har linjeborret og lagt i løse lagerskåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått motorverksted til å gjøre det på overfalla til veiva, det gikk fint. De sliper anleggsflaten under lagerbukken slik radien i overfaller blir for lavt/lite, spenner de fast og linjeborer hulet til riktig diameter. Så lenge de gjør det riktig ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå på overfall til kammene, dte er riktig nok ikke lager der, så da må overflaten være blank og gradene må fjernes helt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har fått motorverksted til å gjøre det på overfalla til veiva, det gikk fint. De sliper anleggsflaten under lagerbukken slik radien i overfaller blir for lavt/lite, spenner de fast og linjeborer hulet til riktig diameter. Så lenge de gjør det riktig ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå på overfall til kammene, dte er riktig nok ikke lager der, så da må overflaten være blank og gradene må fjernes helt.

Ja, dette har jeg lest at de gjør på kambukker også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.