2,0tdi enkelt massesvinghjul ulyd

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en 2013 102hk T5 med 5 trins girkasse som det blei montert enkeltmasse svinghjul i i sammenheng med girkasse byttet. Men fikk kasse med def revers så prøvekjørte ikke bilen med den kassa. Så jeg satte i en ny brukt kasse når jeg kjørte med denne hadde jeg rasle lyd under kjøring i 3 og 4 gir mistenkte at kassa var slitt. Nå har jeg satt i brukt kasse nr 3 men her har rasle lyd i 5 gir???????  Er disse kassene dårlige??? Eller kan enkelt massesvinghjulet gjøre at resonans lyd fra kasse forplanter seg og at det ikke er noe feil med girkasse, bare er tilfeldig at rasle lyd er på forskjellige gir på disse??? Begynner å bli passe lei 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ingen tips men deler løsningen så kanskje det kan hjelpe noen andre  :)

 

Kjøpt og montert Luk dobbelmasse svinghjul og clutch da var alt av rasle lyder borte samt at bilen blei helt mye mer komfortabel også.

 

Så enkeltmasse kit er ikke å anbefale. Settet jeg hadde monter var fra Valeo. Jeg tok meg tid til å sette tilbake den andre kassa for sjekk og den er også helt stille. Så heretter blir det aldri vurdert enkeltmasse ombygging. En ting er lyden som sikkert ikke plager de fleste da den er rimelig svak (men jeg er litt over middels pirkete) men en slik rasle lyd i kassa kommer av friksjon mellom flater og dette kan ikke være bra for girkassa på sikt. Vil gi vesentlig større slitasje og fare for hvari.

 

Her er en liten video som jeg fant på youtube som kanskje noen finner interessant   

 

https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0&fbclid=IwAR2No5fmeDZQaFxbnafsih-IsVvWMXVYuTwxV_D3e3Asv6ZmlQNcN0k93so

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke denne tråden før nå, men til min Golf så anbefales ikke enkelmasse svinghjul nettopp fordi det lager mye lyd og mindre komfortabelt å kjøre med.

Så da er det nok samme tilfellet med T5 😄👌

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.