Deler for bytte av clutch, Audi S4 C4/AAN

Anbefalte innlegg

Nazze må på veien igjen siden han har stått siden april, så må få byttet den clutchen nå.. Utrolig dårlig at den bare tålte 338'km!

For alt jeg vet er svinghjulet ok, men det er selvfølgelig ikke sjekket. Litt sent å se at det er utslitt når bilen står på verkstedet, så bør jeg skaffe et nytt? Det er en god del bevegelse idet, så det er nok slitt for så vidt. Men ingen vibrasjon (sånn, der ødela jeg det..) så vidt jeg vet.

Jeg har Sachs clutch med utløserlager i kit, (SACHS 3000 951 052) men tenker det er greit å få byttet litt mer siden kassa er ute:

Styrelager: Er det denne typen på disse? https://www.eurodel.no/styrelager-clutch-sachs-1863-869-005 

(034 105 313 A)

Styrelager, clutch SACHS 1863 869 005

Simmering på motor:

https://www.autodoc.co.no/febi-bilstein/7009966

Simmeringer på girkasse, siden de er gamle:

012 311 113 B  Inngående

016 409 399 B  2 stk Drivaksler

01E 409 400 Utgående. Denne tror jeg kanskje jeg dropper å få byttet, sitter langt inni..

Noen slike er vel lurt:

8D0 407 309 A

image.jpeg.42033253c68da190dacd0107173b4271.jpeg

På mellomakselen heter den visst bare 8D0 407 309, men er kanskje uten tape? Husker ikke fra jeg byttet når jeg hadde nede bakstilling!

Noen andre deler herfra?  Nummer 16/18 kan jo ha fått en knekk?

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+100+avant+quattro/a10q/1992-119/1/141-141010/

-  -

Som sagt er det vel svinghjul jeg er litt i tvil om, og det er vel kanskje en idé også å bytte slaven mens dette er fra hverandre.

Noen som har tanker/forslag, så er jeg lutter øre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Nazze må på veien igjen siden han har stått siden april, så må få byttet den clutchen nå.. Utrolig dårlig at den bare tålte 338'km!

...

Noen som har tanker/forslag, så er jeg lutter øre!

Ai ai ai ! Vi må alle heie på deg for å få en fin 2021 sesong nå da! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha bytta på allroaden med 300+km så hadde jeg vurdert svinghjul om planen er å beholde bilen en stund til. Syns det var litt i overkant mye fleks i min, så angrer litt på at jeg ikke bytta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ser at svinghjul kan være lurt, men har ikke funnet nytt på en stund. 034 har jo enkeltmasse, da.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen flere innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delene du har funnet fram ser riktig ut, tror ikke du trenger å tenke på bytte 16 og 18. Husk å ta med nye bolter til svinghjulet også, de er strekkbolter og skal byttes(om du vil gjøre det etter boka). Mener det er forskjellige lengde på dem om du skal ha til dobbelmasse eller enkelmasse. Lurt og bytte slavesylinderen når du først er i gang, jeg tok også med røret / slangen til slavesylinderen til Hydroscand og fikk byttet ut slangedelen. Kjedelig om den slangen sprekker!🤓

Tror jeg har ett originalt dobbelmasse svinghjul i ok stand liggende om det er interessant. Jeg kjøpte enkelmasse Sachs svinghjul av Vidar Skotheim(Norwegian Audi parts).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode poeng!

Takker, Fredrik! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.